جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / سلسله نشست های تبیین اندیشه ، سیره و حقوق شهروندی  از دیدگاه امام خمینی (ره) درفرمانداری کاشان

حوزه/ رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با تاکید بر این که آمریکایی ها فقط زبان زور را می فهمند تصریح کرد: در برابر تجاوزات و ظلم آمریکای جنایتکار حتی یک ذره هم نباید کوتاه آمد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه درکاشان،  حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، پیش از ظهر امروز در نشست تبیین اندیشه و سیره امام خمینی (ره) با رویکردحقوق شهروندی از دیدگاه معظم له، در فرمانداری کاشان، با تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و گرامیداشت حماسه ۹ دی، به جایگاه ویژه حقوق شهروندی در اندیشه امام راحل اشاره کرد و گفت: آنچه که امروز به عنوان حقوق شهروندی از آن یاد می شود در اندیشه امام تعبیر به حکم  و احکام شهروندی می شود.

وی، با بیان اینکه در اندیشه امام(ره) عدالت یک تکلیف و واجب است، ادامه داد: در بحث عدالت هیچ کس حق ندارد از به دیگران ظلم کند و ظلم را بپذیرد و دست از آزادی خودش بر دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که در عرصه های مشارکت سیاسی و برگزاری انتخابات دچار مشکل نیستیم، ادامه داد: در رعایت حقوق  شهروندی در امور فرهنگ دینی و اجتماعی ضعف داریم ضمن اینکه این مشکل در مناطق مختلف کشور متفاوت است.

لکزایی با تاکید براینکه نهادهای حاکمیتی باید اندیشه و افکار امام راحل را درسطح جامعه گسترش دهند، ادامه داد: در زمینه معرفی اندیشه امام به افکارعمومی  باید رسانه ها خصوصا رسانه ملی ورود جدتری داشته باشند.

وی در ادامه با ابراز تاسف ازشهادت مردم مظلوم عراق در جنایت اخیر آمریکا، گفت: آمریکایی ها کسانی را در عراق مورد حمله قرار دادند که داعش را ریشه کن و نابود کردند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان با تاکید بر این که آمریکایی ها فقط زبان زور را می فهمند تصریح کرد: در برابر تجاوزات و ظلم آمریکای جنایتکار حتی یک ذره هم نباید کوتاه آمد.

علی اکبر مرتضایی قهرودی، فرماندار کاشان هم در این نشست با بیان اینکه امام راحل نقش مهمی در تحقق حقوق شهروندی داشتند، گفت:  نهادهای عمومی و خصوصی باید تلاش کنند تا آثار امام راحل به خوبی در سطح جامعه تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha