پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تربیت فرزند

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از برکات مهم التزام به سبک زندگی اسلامی در نهاد خانواده، موفقیت والدین در امر تربیت فرزند است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین نصیری فر، طی سخنانی در همایش خانواده های پاسدار که به مناسبت ایام ولادت حضرت زینب کبری(س) در حسینیه سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) برگزار شد، با تاکید بر لزوم آشنا کردن هر چه بهتر و بیشتر مردم و خانواده ها با اصول و مولفه های سبک زندگی اسلامی اظهار داشت: التزام و پایبندی به سبک زندگی اسلامی بر اساس آموزه های ناب قرآن کریم و معارف صادره از ناحیه حضرات معصومین(ع) برکات فراوانی به ویژه برای خانواده ها در زمینه قوام و استحکام نهاد خانواده، همچنین مساله تربیت فرزند به همراه دارد.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به ارتقای سطح مهارتی کودکان و نوجوانان و همت ویژه در این خصوص از سوی مادران افزود: نقش زنان در تربیت افراد جامعه و اصلاح امور، بسیار مهم و گاهی اوقات حتی مهم تر از مردان است که اگر به کلام امام راحل و مقام معظم رهبری نیز توجه کنیم به خوبی درمی یابیم که چرا و چگونه از دامن زن، مرد به معراج می رود.

این کارشناس و مشاور امور خانواده همچنین با اشاره به لزوم توجه ویژه والدین نسبت به رشد همه جانبه فرزندان خود گفت: صرفاً نباید به تامین نیازهای جسمی و معیشتی فرزندان توجه داشت بلکه مهم تر تامین نیازهای روحی و روانی و معنوی است که در این بین باید تلاش کرد تا هوش اجتماعی و شناختی آن ها نیز رشد و ارتقای قابل ملاحظه ای پیدا کند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید تلاش کرد تا میزان گفتگوی صمیمانه و مشارکت اعضای خانواده با محوریت والدین افزایش پیدا کند که متاسفانه در این زمینه طی سال های اخیر، جامعه ایرانی وضعیت چندان مطلوبی ندارد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha