پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مختاری

حوزه/ امام جمعه موقت بیرجند گفت: آمریکا شیطان بزرگ از هر روش جنایت‌آمیزی برای سلطه‌گری و رسیدن به اهداف پلید استفاده می‌کند و بی‌شک خون شهید سلیمانی و همراهانش بصیرت‌بخش و دشمن‌شناس برای ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت‌الاسلام محمد مختاری،در  خطبه‌های نماز جمعه امروز بیرجند با اشاره به اینکه شهدا بزرگترین خدمت را به بشریت کردند، بیان‌کرد: شهادت سردار سلیمانی نشان تقابل گسترده جبهه استکبار و آمریکا و بغض آنان نسبت به جبهه حق است.

وی با تاکید بر اینکه شهدا مانند شمع سوختند تا ما بتوانیم در پرتو دین و زیر سایه معنویت مسیر تکامل را طی کنیم، اظهار کرد: استکبار جهانی بخصوص آمریکا شیطان بزرگ از هر روش جنایت‌آمیزی برای سلطه‌گری و رسیدن به اهداف پلید استفاده می‌کند و  بی‌شک خون شهید سلیمانی و همراهانش بصیرت‌بخش و دشمن‌شناس برای ملت ایران است.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: هرچند استکبار جهانی هیچگاه به صورت علنی بیان نمی‌کند، ولی خواست و هدف اصلی او به بردگی و به سلطه کشیدن همه انسان‌ها در پهنه گسترده گیتی است و برای رسیدن به این خواسته قصد از بین بردن دین را دارد.

حجت‌الاسلام مختاری تصریح کرد: این حوادث نشان دهنده طولانی بودن تقابل حق و باطل است؛ امروز آمریکای مستکبر و دیو صفت به صورت گسترده و بی رحمانی از هر ترفند ناجوانمردانه و رفتار خبیثانه استفاده می کنند؛ که جبهه حق را کنار بزنند تا به مطامع و سلطه گری خود ادامه دهد.

وی ادامه داد: امروز بیش از هر زمانی نیاز به بصیرت داریم و باید دشمنان را بشناسیم؛ دشمنان حقیقت توحید اهدافی داشتند که باید مراقب بود و هدف نهایی آن ها این است؛ که بر انسان و جامعه بشریت سلطه داشته باشد و ارباب مردم باشد و مابقی مردم نوکر آنها باشند.

امام جمعه موقت بیرجند خاطرنشان کرد: در طول تاریخ حرف اصلی مستکبران این بوده که بندگان خدا را در بندگی بازدارند و دشمنان آگاهانه و ناآگاهانه در این مسیر قدم برداشتند که بندگان خدا را به بردگی بگیرند.

حجت‌الاسلام مختاری اظهار کرد: همیشه دشمنان دنبال فریب و توطئه بودند و هرگز نباید فریب انها خورد و شعار حقوق بشر دروغ است و هدف میانی دشمنان برداشتن دین خدا است چون مهم ترین مانع در مقابل آنها دین خدا و انبیای الهی هستند.

وی افزود: در برخی جاها منافق گونه وانمود می کنند که با دین خدا مشکل ندارند، ولی این دروغ است و در طول تاریخ مستکبران با انبیا درگیر بودند و دین خدا کنار بزنند تا به اهداف شوم خود برسند و امروز هدف اصلی استکبار جهانی گرفتن حقیقت ایمان مردم است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه دشمنان بهترین سرباز فداکار و رشید اسلام که مالک رهبری بود از ما گرفتند، گفت: این حادثه ناگوار به تمام مردم جهان و ایران اسلامی تسلیت عرض می کنیم؛ این شهید با شجاعت با دشمن درگیر  و خار چشم دشمنان بوده است.

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی مالک گونه در رکاب ولایت فقیه سربازی کرد افزود: دشمن با شهادت حاج قاسم سلیمانی چه فکری می کند؟؛ حضرت زهرا(س) هم در 18 سالگی به شهادت رسیدند و شهید سلیمانی راه حضرت زهرا(س) را ادامه داد و مانند امام حسین(ع) غریبانه به شهادت رسید.

وی خطاب به آمریکایی های جنایتکار تصریح کرد: آمریکای مستکبر در خاورمیانه، عراق و سوریه چه غلطی می کنند؟ کی شما را دعوت کرده جز خوی استکباری شما؟؛ میلیون ها حاج قاسم سلیمانی در این کشور چشم شما را کور خواهند کرد.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: آمریکا از انقلاب، سپاه و حاج سلیمانی ها کینه دارد و این نشانه ذلتی است که برای آنها ایجاد شده و دشمنان مخفیانه و در دل تاریکی جنایت انجام دادند این قدرت نمایی نیست بلکه ذلت و حقارت است.

حجت‌الاسلام مختاری در ادامه گفت: شورای نگهبان در تایید صلاحیت ها و مردم حواس خود را جمع کنند و جریان ضد انقلابی بر مسندهای انقلاب تکیه ندهند و امروز کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند از جریانات داخلی حساب نمی شوند، بلکه آن ها نفوذی و ضد انقلاب هستند که باید از صحنه انقلاب دور انداخته شوند.

وی افزود: آنچه سردار سلیمانی نماد وحدت انقلاب است و هر جریانی که تفکر ناب انقلابی حاج قاسم را قبول نکند از این‌ ملت نیست و باید راه خود را از ملت جدا کند و گرنه ملت ایران آنها را به زباله دانی تاریخ می افکنند.

امام جمعه موقت بیرجند افزود: از سپاه، مجلس، دولت و نیروهای نظامی و انتظامی می خواهیم در پاسخ به این جنایت درس سختی به آمریکا بدهند که دیگر جرأت انجام این جنایت هارا  نداشته باشند.

انتهای پیام/ن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha