یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام پناهیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: ترور شهید سلیمانی و همراهانش انتقام سختی در بر خواهد داشت و مردم ایران ریشه آمریکا را در منطقه خواهند کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در دومین روز از  مراسم عزاداری شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، در جمع زائران و مجاوران با اشاره به منطق قرآن کریم در مواجهه حق و باطل، گفت: قرآن کریم در آیات بسیاری به طور صریح بیان می کند که در جهاد اموال و جان ها زمانی که لازم است جهاد صورت بگیرد و حق بر باطل پیروز می شود و این یک حقیقت بزرگ است 

وی، حکمت جهاد را قوی شدن جبهه حق برشمرد و اظهار کرد: این جبهه در جهاد رشد می کند و اگر لباس حق و حقیقت به تن جامعه پوشیده باشد، باطل در مقابلش نابود می شود .

این کارشناس مذهبی در ادامه بیان اینکه  دفاع سربازان  ملیت های مسلمان از کشور سوریه و عراق در مبارزه با داعش به دستور رهبر انقلاب نمونه ای از اطاعت شیعیان امام علی (ع) است، گفت: آنان نگذاشتند حق مظلومی تضییع شود و به طور قطع دفاع سربازان مدافع حرم مورد رضایت امام علی (ع) است.

وی با بیان اینکه برخی از حوادث و اتفاقات ناگوار به خاطر غفلت و ندانستن حقیقت است، افزود: تروریست ها در آغاز انقلاب اسلامی در کشور جولان می دادند و دولت موقت لیبرال به دنبال مذاکره با آنها بود و دشمن با استفاده از این غفلت توانست 17 هزار شهید ترور کند.

سخنران این مراسم در ادامه با اشاره به اینکه شهید سپهبد سلیمانی شخصیت حقی بود که در دل دشمن ترس و وحشت ایجاد می کرد،‌ یادآور شد: این شهید به اعتراف همگان و حتی رسانه های معاند محبوب ترین شخصیت است و مردم نشان دادند که دشمن خود را به خوبی می شناسند.

وی با بیان اینکه شهادت سردار سلیمانی و همراهان او سبب شد که امروز سراسر عراق با تحولی شگرف روبرو شود، گفت: تمام شهرهای عراق استقبال بی نظیری در مراسم تشییع پیکر شهدا انجام دادند که در واقع نقشه های دشمن برای اختلاف افکنی بین دو کشور اسلامی خنثی شد.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان تصریح کرد: ترور شهید سلیمانی و همراهانش انتقام سختی در بر خواهد داشت و مردم ایران ریشه آمریکا را در منطقه خواهند کند.

گفتنی است، در ادامه این مراسم قرائت زیارت امین الله، عزاداری و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت(ع) همراه با اعلام انزجار زائران و مجاوران حضرت رضا (ع) با شعارهای «مرگ برآمریکا» و «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا» برگزار شد.

این مراسم به مدت سه روز از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، تولیت آستان قدس رضوی، شورای عالی و مدیریت حوزه علمیه خراسان، استاندار خراسان رضوی و شورای هماهنگ تبلیغات اسلامی این استان در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی برگزار شده و تا فرداشب ادامه دارد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha