جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2020-01-05_14-03-47.jpg

حوزه/ مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در مدرسه علمیه آیت الله علم الهدای تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام خدادادی، در مراسم بزرگداشت شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی که ظهر امروز در مدرسه علمیه آیت الله علم الهدی برگزار شد، ضمن بیان خلاصه کوتاهی از وقایع تاریخ اسلام، اظهار داشت: در طول تاریخ اسلام علیه بزرگان و مصلحانی که برای اعتلای احکام اسلام در سطح جامعه مسلمین تلاش کرده اند، توطئه شده است و افراد در مسیر حق صدمات روحی و جسمی دیده اند، ولی این موارد نتوانسته است عزم پولادین این افراد را در هم بشکند.

وی ادامه داد: در طول تاریخ اسلام جنایتکارانی بوده اند که برای کسب منفعت کوتاه دنیایی دست به جنایت هایی در قبال مسلمانان زده اند که آثار این جنایت ها در طول تاریخ اثرات منفی بر جامعه مسلمین داشته است.

حجت الاسلام خدادادی با بیان زندگی اصحاب و یاران امیرالمومنین(ع) بیان داشت: دشمنان اهل بیت(ع) برای اینکه به مقاصد دنیایی خود نائل شوند به چند طریق خواسته اند از انتشار فرهنگ و گفتمان اهل بیت(ع) در سطح جامعه اسلامی جلوگیری کنند.

وی افزود: اولین قدمی که در جهت جلوگیری از انتشار گفتمان آل الله کردند گرفتن فدک به عنوان تنها منبع مالی اهل بیت(ع) بود که از دست اهل بیت(ع) گرفته شد.

حجت الاسلام خدادادی ادامه داد: دومین اقدام دشمنان شناسایی اصحاب و یاران اهل بیت(ع) است که عنوان پرچم دار این گفتمان را یدک می کشیدند و در خیلی از مواقع از اصحاب و تابعین رسول الله بودند که با عنوان های مختلف خواستند این افراد وفادار به اهل بیت(ع) را تطمیع و یا تهدید به سکوت کنند. در خیلی از مواقع هم این اصحاب وفادار به علت همراهی نکردن با حکومت جور یا تبعید شده اند و یا به شهادت رسیدند.

استاد حوزه علمیه تهران با بیان جنبه هایی از قیام سیدالشهداء(ع)، توضیح داد: در قیام امام حسین(ع) این موارد ذکر شده به روشنی مشخص است که دستگاه سفاک یزید چطور توانست با تطمیع و تهدید بعضی از افراد را اطرف سیدالشهداء دور کند.

حجت الاسلام خدادادی ابراز داشت: یزید وقتی دید نمی تواند به هیچ طریقی سیدالشهداء(ع) و اصحاب وفادار او را از طراف امام حسین(ع) دور کند دست به آن جنایت فجیع زد که در طول تاریخ بشریت بی سابقه است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر نیز دشمنان اسلام و مسلمین همین اقدامات را به انواع دیگر انجام می دهند و همین اقدامت حماقت آمیز دولت آمریکا نیز از همان اقدامات جنایتکاران تاریخ بشریت است.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: همان طور که یزید و یزیدیان با شهادت اهل بیت(ع) نتوانستن به اهداف شوم خود برسند و با وجود همه اختناق ها و جنایت ها باز شجره طیبه به رشد و بالندگی خود ادامه داد و در حال حاضر پرچم ولایت در دست افرادی مثل حاج قاسم سلیمانی ها برافراشته شد و ان شاء الله این پرچم به دست مبارک بقیه الله سپرده خواهد شد.

 حجت الاسلام خدادادی خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند که با حماقت خود در به شهادت رساندن وارد بازی جدیدی در منطقه شده اند و باید تقاص این جنایت را پس بدهند و طبق رهنمود مقام معظم رهبری انتقام سختی برای این حماقت باید بپردازند و دوران بزن و درویی تمام شده است.

وی افزود: ما روحانیون و طلاب از مسئولان و دولتمردان می خواهیم در انتقام گرفتن از استکبار جهانی و بخصوص آمریکای جنایتکار و صهیونیست جهانی کمترین کوتاهی و ضعفی از نشان ندهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha