سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس-مدیر حوزه یزد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس، گفت: حاج قاسم سلیمانی از زمره افرادی بود که به بالاترین درجات ایمان دست یافته و طبق آیات قرآنی در زمره رستگاران قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه در یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد شمس، در جمع پرسنل مدیریت حوزه علمیه استان یزد، ضمن تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، با اشاره به سوره مبارکه عصر اظهار داشت: از آیه دوم این سوره مبارکه برداشت می‌شود که انسان همیشه در معرض ضرر و زیان است مگر کسانی که طبق آیات بعدی، ۴ خصوصیت را داشته باشند که این خصوصیات، آنها را از این خسران دور نگه می‌دارد.

وی در تکمیل سخنان خود افزود: طبق آیات این سوره مبارکه، کسانی که ایمان آورده‌ و کارهای شایسته انجام دهند و به حق و صبر چنگ بزنند از زیان و خسارت دور هستند.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار داشت: ایمان مراتبی دارد و کسب هر کدام از این مرتبه‌ها نیاز به َتهذیب و مراقبت بسیاری دارد که با نگاهی به خصوصیات حاج قاسم سلیمانی در می‌یابیم که این شهید سرافزار به بالاترین درجات ایمان رسیده بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس افزود: سردار شهید سلیمانی نمونه واقعی آیات سوم و چهارم سوره مبارکه عصر بود که در این آیه ویژگی کسانی که از خسران و زیان دور هستند، ذکر شده و این ویژگی‌ها همان ایمان‌ واقعی به خدا، عمل صالح و تواصی به حق و تواصی به صبر می‌باشد که همه این ویژگی‌ها را در رفتار و کردار سردار سلیمانی نمود عینی داشت.

وی با اشاره به اینکه عمل صالح و تواصی به حق، مسأله‌ای جدا از هم در این سوره مبارکه ذکر شده، اظهار داشت: طبق روایاتی که وجود دارد منظور از حق همان ولایت حضرت امیرالمومنین علی(علیه‌السلام) است که در دوران ما، جلوه آن را در ولایت فقیه شاهد هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شمس افزود: سردار سلیمانی در این قضیه زبانزد خاص و عام بودند و ولایتمداری آن شهید بر کسی پنهان نبود.

مدیر حوزه علمیه استان یزد در پایان با اشاره به یک عمر مجاهدت شهید سلیمانی و سختی‌هایی که در این مسیر متحمل شد گفت: صبر در مسیر حق از دیگر ویژگی کسانی است که از خسران و زیان در امانند و در این مورد نیز می‌توان سپهبد حاج قاسم سلیمانی را الگویی ارزنده در این مسیر معرفی کرد؛ چرا که این عزیز تمامی عمر خود را صرف مجاهدت و تلاش در راه تحقق اهداف الهی صرف نمود و در پایان نیز خداوند به بهترین وجه او را نزد خود طلبید و شاهدیم که چنین انسان پاکی چگونه بعد از شهادت خود نیز جهان را تکان داد و یقیناً ثمرات خون این شهید را بیش از پیش شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha