شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 اسرائیل 49 مرتبه مانع از اذان گویی در مسجد ابراهیمی در دسامبر شد

حوزه/ گزارش منتشر شده از سوی مقامات فلسطینی نشان می دهد که در ماه گذشته رژیم صهیونیستی 49 مرتبه مانع از اذان گویی در مسجدالاقصی شده و شهرک نشینان نیز 23 بار به مسجدالاقصی حمله کردند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، به گفته وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین، شهرک نشینان صهیونیستی در ماه دسامبر، 23 بار به مسجدالاقصی حمله کرده و رژیم اسرائیل نیز بیش از  49 مرتبه اذان گویی را در مسجد ابراهیمی در شهر الخلیل ممنوع ساخت.

 در گزارشی که از طرف روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه تهیه شده ، آمده است که اشغالگران و شهرک نشینان حمله های خود را به مسجد الاقصی در زمان هانیکا (عید یهودیان) تشدید کردند.

افراط گرایان اسرائیلی حملات جمعی در تعداد زیادی از طریق گروه های به اصطلاح «معبد سلیمان» ترتیب داده و به شهر قدیمی قدس و مسجدالاقصی تجاوز کردند. پلیس اشغالر نیز نیروهایی را برای پشتیبانی این حمله کنندگان و آشوبگران ارسال کرد.

در ماه دسامبر ، چندین حمله و هجوم به دروازه رحمت صورت گرفته بود  و صهیونیست ها  از نزدیک شدن نمازگزاران به آن جلوگیری می کردند ، و شماری از آن ها را بازداشت کردند. این درحالی است که اسرائیل فعالیت یهودی سازی بیت المقدس از جمله در نزدیکی مسجدالاقصی را از طریق چندین پروژه از جمله برنامه هایی به ویژه در سیلوان در جنوب مسجدالاقصی برای تحمیل کنترل بیشتر بر شهر، تغییر وضع موجود و ادامه کار حفاری در زیر مسجد ادامه می دهد. این فعالیت ها بر افتتاح یک پروژه راه آهن یهودی که قصد دارد تل آویو را به بیت المقدس (اورشلیم) مرتبط سازد و محله های عرب نشین را به تدریج محو نماید، افزوده شده اند.

حسام ابوالرب ، معاون وزیر وقت اوقاف گفت که تلاش اسرائیل برای تغییر هویت شهر قدیمی بیت المقدس، به ویژه مسجد الاقصی و اماکن مجاور آن به لطف مقاومت مردمی موفق نخواهد بود. وی دررابطه با مداخله صهیونیست ها در امور مسجدالاقصی، سیستم محاصره و پست های بازرسی آنان نیز هشدار داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha