جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حفیظه مهدیان

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه ای طلاب تصریح کرد: در زمینه تولید فیلم و سریال درباره شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی باید نگاه و رویکرد همه جانبه و دقیقی وجود داشته باشد.

حفیظه مهدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،   ضمن تبریک و تسلیت شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر همرزمانش ابراز داشت: شخصیت هایی همچون حاج قاسم سلیمانی ذوابعاد هستند، چه آن که ایشان به تاسی از امام و مولایش امیرالمومنین(ع) در ارتباط با مردم و به خصوص فرزندان شهدا و ایتام بسیار لطیف و رئوف و متواضع هستند و برعکس در مقابل دشمنان، بسیار استوار و باصلابت و مستحکم رفتار می کنند و ما در انقلاب خودمان نیز بزرگانی چون شهید چمران داشته ایم که این گونه بوده اند.

وی افزود: از این حیث برای تولید آثار هنری درباره شخصیت و مجاهدت این بزرگان به خصوص در قالب فیلم و سریال باید به همه ابعاد و زوایای زندگی آن ها به درستی پرداخته شده و از یکسویه نگری پرهیز گردد.

این کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون همچنین گفت: در نگارش کتاب و رمان و دیگر محتواهای ادبی و هنری نیز باید به این اصل مهم توجه شود تا کارهایی که انتشار پیدا می کند باعث جذب هر چه بیشتر مخاطب شود.

وی بیان داشت: البته بی شک تولید فیلم و سریال در خصوص شخصیتی همچون حاج قاسم سلیمانی، به جهت اهمیت و ویژگی های بارز ایشان، کار سختی است که قبل از هر چیز عوامل و سازندگان این آثار باید خودشان بهره ای از معرفت داشته باشد تا خروجی کارشان موثر و الهام بخش باشد.

وی گفت: به هر حال برای تبیین و انتقال مفاهیم نابی چون جهاد و شهادت و کار برای خدا بهره گیری از ظرفیت هنر و رسانه به خصوص ساخت فیلم یک ضرورت است که تاثیر بسزایی بر مخاطب امروز دارد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha