جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبک زندگی فاطمی

استاد دانشگاه و فعال فرهنگی گفت: بی شک الگوگیری از سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س)، برکات مادی و معنوی بسیاری برای انسان چه مرد و چه زن به همراه دارد.

اکرم میرزایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: صدیقه کبری(س) به عنوان بزرگ بانوی اسلام، یکی از مهم ترین الگوهای زنان جهان به شمار می روند که این وجود با عظمت یک جهان و تاریخ را تحت تاثیر خویش قرار داده و به ویژه برترین الگوی زن مسلمان، متعهد و اصلاح گر در همه تاریخ بشریت است.

وی افزود: وجود الگو و اُسوه در زندگی زنان به عنوان شاخص یکی از ضروریات زندگی آنهاست، زیرا تاثیری که این الگوها بر ذهن آنها می گذارد بسیار بالاست.

این محقق و فعال فرهنگی همچنین گفت: یک زن مسلمان برای هویت شایسته و این که رفتارهای خود را طبق یک الگو، نمونه و شاخص در ذهن خود برای تطبیق و نزدیک شدن به آن داشته باشد، بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی خود قرار می دهد و به این الگوی والا، مباهات می ورزد.

وی بیان داشت: بر اساس آموزه های دینی، زنان در نظام آفرینش، مقام والایی دارند که می توانند با وجود و حضور خود در زندگی اجتماعی نقش مهمی در تربیت، آرامش، آسایش و پیشبرد اهداف سالم داشته باشند و چه شایسته است که شأن والای خود را در مسیر پرورش درست و با ارزش انسان در ابعاد مادی و معنوی قرار دهند.

میرزایی همچنین افزود: یکی از مهمترین مسیرهای مقدس، الگو برداری از شخصیت، آموزه ها و مسیر زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) است که بی شک برکت های بی شماری به واسطه نام ایشان و سرمشق قرار دادن این بزرگوار به عنوان الگو در زندگی آدمی پدید می آید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha