جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
داستانپور

حوزه/ حجت الاسلام داستان پور معرفت و شناخت نسبت به خود را از مؤلفه های اساسی در مجاهد بودن عنوان کرد و گفت: مجاهدین و سردارها و سربازهای جبهه مقابله با داعش فرهنگی و آن افرادی که قرار است مقابل داعش فرهنگی بایستند، باید در خط مقدم مبارزه در این عرصه قرار گیرند و این خط مقدم، خانواده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد داستان پور، شامگاه چهارشنبه در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید قاسم سلیمانی در حسینیه بنی فاطمه اصفهان برگزار شد با اشاره به وقایع رخ داده پس از رحلت پیامبر اسلام(ص) و به ویژه نحوه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها اظهار کرد: شهید مطهری در این باره می گوید مشکل جامعه اسلامی و جهان اسلام در آن زمان و حتی در حال حاضر این بوده است که افرادی که جنگ دیده بودند و عنوان رزمنده داشتند از روحیه مجاهدگونه بی بهره بودند.

وی افزود: بر اساس آیه شریفه "فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِینَ عَلَی الْقَاعِدِینَ أَجْرًا عَظِیمًا" آن چیزی را که خداوند امضا فرموده، مجاهد بودن است و حیات اسلام نیز به مجاهدین است.

حجت الاسلام داستان پور، اجرعظیمی که خداوند در دنیا برای سردار شهید سلیمانی رقم زده بود را اقبال دل ها به این شهید بیان کرد و گفت: اگر همه رسانه های دنیا نیز جمع شوند نمی توانند این گونه قلوب را جلب کنند و انسان زمانی می تواند چنین موجی ایجاد کند که مجاهد در راه خدا باشد، چرا که خداوند قول داده است که به مجاهد اجرعظیمی در دنیا و آخرت عطا نماید.

کارشناس مذهبی، معرفت و شناخت نسبت به خود را از مؤلفه های اساسی در مجاهد بودن عنوان کرد و ادامه داد: ما باید بدانیم که زندگی فقط دنیا نیست، لذا باید در ابتدا یک تعریف از خود داشته باشیم و بدانیم می خواهیم خود را خرج چه چیزی کنیم و با سرمایه وجود خود بیع و تجارت کنیم.

وی، شیطان و دنیا را خریداران جدی انسان دانست و افزود: اگر کسی نداند که قیمت او چه میزان است شیطان در خرید او برنده می شود، اما در مقابل، الگوهای قرآنی چون آسیه همسر فرعون که محبت خدا در دل او نفوذ کرده بود در شکنجه نیز می گفت من شنیده ام خدا در چنین شرایطی به بنده خود لطف می کند.

حجت الاسلام داستان پور با تاکید بر این که برخی خود را به مردم، نگاه و حرف آنها می فروشند، تصریح کرد: برخی شصت سال عبادت می کنند در حالی که در الفبای آن مانده اند و گرفتار بت حرف مردم هستند.

کارشناس مذهبی، گرفتار شدن در محبت به اموری مانند فرزند و یا جایگاه مدیریت را از مواضعی عنوان کرد که فرد خود را با چیزی غیر از خدا معاوضه می کند و افزود: وصیت حضرت زهراسلام الله علیها به سه نفر رسید که اگر هر کدام نتواستند وصیت حضرت را اجرا کنند دیگری انجام دهد و یکی از افرادی که وصیت ایشان به او رسید زبیر بود و تنها کسی بود که وقتی درب خانه علی (ع) را آتش بزنند دست به شمشیر برد.

وی خاطر نشان کرد: زبیر کسی است که بزرگ ترین ادعا را در محبت به امیرمومنان(ع) در مقابل چشم پیامبر(ص) بروز داد، اما به یک باره محبت فرزند در دل او بر محبت علی(ع) غلبه یافت و وقتی از او خواسته شد که از پسر خود برائت بجوید قبول نکرد.

حجت الاسلام داستان پور عنوان کرد: افرادی که خود را به حرف و نگاه مردم می فروشند، نظر خدا را تنها در محراب مهم می دانند، اما در زندگی نظر خدا برای آنها مهم نیست و حرف مردم مهم می شود.

وی اضافه کرد: کسی می داند که در چه موضعی مورد امتحان قرار گرفته که با خدا معامله کرده است و علت این که شهادت قله معرفت است از آن رو است که شهید خریداری جز خدا نمی خواهد و به این معرفت رسیده که باید با خدا معامله کند.

کارشناس مذهبی، جنگ تمام عیار امروز را عرصه جنگ با داعش فرهنگی عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی درگیر جنگ با داعش نظامی بود، اما مجاهدین و سردارها و سربازهای جبهه مقابله با داعش فرهنگی و آن افرادی که قرار است مقابل داعش فرهنگی بایستند، باید در خط مقدم مبارزه در این عرصه قرار گیرند و این خط مقدم، خانواده است؛ هم چنان که دشمن اذعان می دارد اگر خانواده را تضعیف کنیم فاتحه دیانت خوانده می شود.

وی افزود: سرباز این جنگ فرهنگی در خط مقدم خانواده با تعامل درست با همسر، با فرزند و در همه امور، معامله با خدا را در نظر دارد و شاید شهادت برخی در همین مواضع امتحان رقم بخورد، چرا که از فردای انتخاب این معامله، بت دنیا، بت شیطان و بت حرف مردم حاضر می شوند و باید در این بین خداوند را در نظر گرفت و در همین نقطه مسئله مجاهده به معنای تلاش از یک جنس خاص پیش می آید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha