چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
سعیدی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در جمع روحانیون اصفهان گفت: ما با یک جریان غرب گرای خزنده روبرو هستیم که در بین همه جریانات کشور اختاپوس وار نفوذ کرده و از شاخصه های این جریان، نخست تدوام نگاه به بیرون کشور است. دومین ویژگی جریان غرب گرا، تلاش برای ضرورت سازی عقب نشینی در مقابل دشمنان است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی، در جمع روحانیون و فضلای اصفهان به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، در مدرسه صدر بازار، در بحث جریان شناسی در آستانه انتخابات و چالش های پیش رو و چیستی تکلیف ما در این شرایط، اظهارکرد: جایگاه قوه مقننه در کشور بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه اگر ما یک مجلس قوی، صالح و کارآمد داشته باشیم مشکلات کشور تا حد زیادی از بین خواهد رفت، گفت: اگر مجلسی قوی در کنار قوه قضائیه در تراز اتقلاب باشد، گام های موثری برداشته می شود و چه بسا دولت کارآمد و قوی در کنار آنها ایجاد شود ظرفیت های انقلاب ظهور و بروز می کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به اینکه مجلس پیش رو از یکسری شاخصه هایی برخوردار خواهد بود که باعث می شود منافع شخصی را کنار بگذاریم و حول محور منافع و مصالح نظام قدم برداریم، تصریح کرد: از جمله این شاخصه ها این است که اولین انتخابات بعداز جهل سالگی نظام است. اولین انتخابات در مقطع بیانیه گام دوم بوده و مجلس جدید زمینه ساز دولت انقلابی یا دولت منفعل خواهد بود.

وی عنوان کرد: ویژگی دیگر اینکه مجلس یازدهم باید در راستای تدابیر بر زمین مانده رهبری گام بردارد، لذا باید نمایندگانی انتخاب شوند که ولایت مداری آنها محرز و دارای روحیه استکبارستیزی و کار آمدی باشند.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری شاخصه بارز شهید حاج قاسم سلیمانی «انقلابی بودن» است و جوهر انقلابی گری ولایت مداری است، گفت: مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران باید چون حاج قاسم انقلابی باشند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا در توضیح تهدیدات خارجی که سایه افکنده است، اظهار کرد: تهدیداتی که از خارج بر ما تحمیل می شود این است که دشمن می خواهد دولت ایران را تسلیم و به تبع مجبور به مذاکره کنند.

وی افزود: ترامپ چهار عامل اقتدار ایران را انسجام درونی ملت ایران، قدرت دفاعی ایران، قدرت منطقه ای ایران و قدرت انرژی می داند و بیان می کند باید انسجام درونی ملت ایران را از بین ببریم و سه عامل دیگر را سر میز مذاکره با ایران حل خواهیم کرد.

شاخصه های جریان خزنده غربگرا در کشور

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بیان کرد: دشمن به دنبال تحریم همه جانبه ایران برای تسلیم دولت و سپس ایجاد اغتشاش است؛ دشمن بر این باور است که اغتشاشات باعث از بین بردن انسجام درونی است.

وی بابیان اینکه دشمن می خواهد در ادراک سیاسی و فرهنگی مردم نفوذ کند و ذائقه ها را تغییر دهد، خاطرنشان کرد: سومین تهدیدی که ما  با آن روبرو هستیم، تلاش برای براندازی از طریق بستر دموکراسی و انتخابات است. آمریکا همواره در پی آن است در کشورها از طریق انتخابات نفوذ کند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا عنوان کرد: چه بسا دشمن افرادی را با ده ها واسطه برای نامزد شدن در انتخابات پشتیبانی کند؛ ما اگر بخواهیم حافظ خون شهید حاج قاسم سلیمانی باشیم باید همه جانبه پاسداری کنیم.

مشکل جدی امروز ما مسائل داخلی است

وی درباره تهدیدات داخلی نیز گفت: مشکل جدی امروز ما مسائل داخلی است؛ ما با یک جریان غرب گرای خزنده ای روبرو هستیم که در بین همه جریانات کشور اختاپوس وار نفوذ کرده و از شاخصه های این جریان این موارد است نخست تدوام نگاه به بیرون کشور است. دومین ویژگی جریان غرب گرا، تلاش برای ضرورت سازی عقب نشینی در مقابل دشمنان است؛ باید جنگ صفین و تحمیل عقیده بر ولایت برای ما عبرت باشد؛ القای تهدید سومین حربه است.

وی یادآور شد: دو قطبی سازی تهدید دیگر است که به عنوان سوخت برخی جریانات در حال افول است؛ روند تغییر محاسبات دولتمردان و تلاش برای برقراری ارتباط با آمریکا وانقلاب زدایی از جامعه از دیگر تهدیدات درونی است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در توضیح ویژگی های مجلس آینده خاطرنشان کرد: نخست اینکه مجلس باید مستقل و مصمم برای کمک به دولت باشد؛ ما مجلس تحت نفوذ دولت نمی خواهیم؛ التزام واعتقاد به ولایت، مجلس برخاسته از مردم، مجلس با جهت گیری انقلابی و جهادی از دیگر شاخصه ها باید باشد.

وی متذکر شد: شورای نگهبان صلاحیت ها را تایید می کند نه شایستگی ها را ؛ مدیریت جهادی، ولایت مداری و کارآمدی جزء شایستگی ها است نه صلاحیت ها، مردم ما باید بدانند وظیفه آنان بررسی شایستگی ها است و رسالت شورای نگهبان بررسی صلاحیت ها است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha