جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید عباس حسینی پور

معاون آموزش حوزه علمیه یزد با اشاره به برگزاری جلسه شورای آموزش استان، از بررسی درخواست‌های آموزشی برخی از مدارس استان در این جلسه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسینی پور، در رابطه با جلسه شورای آموزش حوزه علمیه یزد که در مدرسه علمیه عبدالرحیم خان برگزار شد، گفت: دستور کار این جلسه بررسی درخواست‌های برخی از مدارس استان و انتقال برخی از طلاب استان‌های دیگر به استان یزد بود که این درخواست‌ها بررسی و اقدامات لازم در خصوص آن انجام شد.

وی با اشاره به درخواست‌های برخی از مدارس علمیه استان، اظهار کرد مدرسه حجت‌بن‌الحسن(ع) شهرستان میبد کتاب های «نقد وهابیت» و «در جستجوی حقیقت» در نقد بابیت را برای دروس اقتضایی 2 و 3 در نظر گرفته بود که پس از بررسی این دو کتاب توسط اعضا، برای برگزاری کلاس توسط مدرسه، مورد تصویب قرار گرفت و این دروس در نیمسال دوم سال جاری برای مدرسه مذکور در نظر گرفته شد.

دبیر شورای آموزش استان یزد درباره دستور کار دیگر جلسه، گفت: مدرسه امام خمینی(ره) درخواست داشت حفظ جزء سی ام قرآن به همراه آشنا شدن با مفاهیم آن را به عنوان بدیل کتاب تذکار وحی جهت طلاب پایه دوم قرار دهد که پس از بررسی و بیان نظرات توسط موافقین و مخالفین، این طرح به تصویب اعضای شورای استان نرسید. 

معاون آموزش استان یزد در پایان با اشاره به مصوبات این جلسه، گفت: به دلیل بررسی های بیشتر و ارائه نظرات کارشناسی شده پیرامون دروس اقتضایی توسط اساتید، اعضای شورای آموزش مصوب کردند از این پس دروس اقتضایی قبل از اعلام به شورای استان در کارگروه های علمی مدارس مورد بررسی، کاوش و تصویب قرار گرفته و سپس با ارائه ادله متقن جهت تصویب نهایی به شورای استان ارسال شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha