شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مهدوی

حوزه/ آیت الله مهدوی گفت: همه باید زجاج ولایت باشیم و از یک طرف نور ولایت را به جامعه منتقل کنیم که حلاوت آن بچشد و از طرفی نباید حجاب انعکاس نور ولایت به جامعه باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، در جمع روحانیون و فضلای اصفهان به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: فرمایشی که از حضرت زهرا(س) نقل شده است پیرامون مقام امامت و ولایت این است که «مثل امام مثل کعبه است که همه دور کعبه طواف می کنند ولی کعبه دور کسی طواف نمی کند».

وی توضیح داد: این فرمایش حضرت یعنی اینکه همه باید دور مقام ولایت جمع شوند و حافظ جایگاه ولایت باشند؛ امام برای دعوت به دین به سراغ مردم می رود، ولی در نهایت این مردم هستند که باید از مقام ولایت وامامت دفاع کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه نور در قرآن کریم که خداوند می فرماید «خداوند نور است ومثل نور پرودگار و تجلی آن نور چهارده معصوم بر روی زمین است»، گفت: در روایتی امیر المومنین(ع) می فرمایند مراد از مشکات بیان شده در آیه نور (محلی که در برگیرنده نور است) رسول الله(ص) است و در ادامه آیه اشاره به مصباح دارد که طبق روایت معصومین همان ولایت و خاتم وصیین، امیرمومنان است.

وی افزود: منظور از زجاجی که در آیه نور آمده است طبق روایت، همان حضرت زهرا(س) است، این شیشه و زجاج چند ویژگی دارد نخست این که باید خیلی شفاف باشد که باعث منعکس شدن نور به بیرون شود، دوم اینکه از نور و شعله مراقبت و محافظت می کند و سوم، نور را به بالا هدایت می نکند.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: ما روحانیون وظیفه ای سنگین داریم، آن که همه باید زجاج ولایت باشیم و از یک طرف نور ولایت را به جامعه منتقل کنیم که حلاوت این نور  را بچشند و از طرفی نباید ححاب انعکاس نور ولایت به جامعه باشیم، همچنین باید مانع از خاموش شدن نور ولایت باشیم که لازمه آن مقام معرفت است. َ

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha