شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام  بندانی نیشابوری

حوزه/ چگونه ممکن است فردی مانند حجاج بن یوسف در طول ۲۰ سال ۱۵۰ هزار نفر از شیعیان را به قتل برساند، پاسخ این سوال روایتی است که از حضرت امام صادق(ع) که فرمودند« شهادت ما اهل بیت(ع) و غیبت مهدی موعود(ع) را باید در موضوع بنی سقیفه جستجو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری پیش از ظهر امروز در مراسم ایام فاطمیه اول که با حضور حضرت آیت الله وحید خراسانی از مراجع عظام تقلید و با اقشار مختلف مردم در بیت معظم له در قم برگزار شد، با بیان این که خدای متعال رضایت و غضبش را در رضایت و غضب حضرت زهرا(س) می داند،گفت: این ویژگی مختص به این بانوی اسلامی است و درباره انبیاء عالم این چنین مسئله ای وجود ندارد.

سخنران این مراسم افزود: از دیگر خصوصیات حضرت زهرا(س)، این است ایشان دختر نبی خدا، همسر ولایت و مادر ولایت می باشند و ایشان اولین نفری است که وارد بهشت می شود.

وی بیان داشت: این مقام آن قدر بزرگ است آخرین پیغمبر خاتم(ص) وقتی آن بانو کوچک بودند، به احترامشان بلند می شوند، بر دست شان بوسه می زدند و....؛ این روایتی است که امام صادق(ع) بیان فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری اظهار داشت: از دیگر فضائل این بانو این است که  فاطمه بیش از ۶۰ معنا دارد که از جمله آن معصوم شناسی، افشاگری، دشمن شناسی و...  است.

سخنران این مراسم با بیان این که چگونه ممکن است فردی مانند حجاج بن یوسف در طول ۲۰ سال ۱۵۰ هزار نفر از شیعیان را به قتل برساند و جنگ های متوالی که برای پیامبر(ص) ایجاد می شد، اظهارداشت: پاسخ این سوال روایتی است که از حضرت امام صادق(ع) که فرمودند« شهادت ما اهل بیت(ع) و غیبت مهدی موعود(ع) را باید در موضوع بنی سقیفه جستجو کرد، یعنی اساس شکل گیری خیانت ها، جنایت ها، حق کشی ها در اسلام و شهادت و غیبت اهل بیت(ع) و... از همین بنی سقیفه شروع شده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha