جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میرعرب

حوزه/ مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری هجدهمین آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم، همزمان با سراسر کشور در قم خبرداد.

سید مصطفی میرعرب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که یکی از برنامه های مهم ما در نیمه دوم سال جاری، برگزاری همین آزمون است، اظهار داشت: یازدهم بهمن ماه سال جاری از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح در دو نوبت این آزمون برگزار می شود که نوبت اول مربوط به آزمون حفظ و نوبت دوم مربوط به آزمون مفاهیم قرآن است.

وی با اشاره به این که این آزمون به صورت سراسری از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری و مشارکت نهادها و دستگاه های فرهنگی برگزار می شود، افزود: در این آزمون از استان قم بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ قرآن آموز شرکت می کنند که از این حیث، استان قم رتبه نخست کشوری را دارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مهلت ثبت نام یک ماه آزمون تمام شده و در حال مهیا کردن مقدمات برگزاری این برنامه در مسجد مقدس جمکران هستیم که زمان برگزاری آزمون ‌ُ‌مصادف با روز جمعه است که متعلق به آقا امام زمان(ع) می باشد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در ادامه بیان داشت: یکی از برنامه های مهم ما در حال حاضر توسعه فعالیت های قرآنی در سطح بخش های استان قم است که در این باره جلسات خوبی با امام جمعه و مسئولان بخش جعفریه داشته ایم و انشاالله علاوه بر جعفریه در سایر بخش های استان نیز مقدمات ایجاد دفتر امور قرآن و عترت فراهم می شود.

وی همچنین با اشاره به این که در حال حاضر ۱۰۸ موسسه قرآنی در سطح استان قم فعال هستند، گفت: از این تعداد حدود ۶۰ موسسه زیر مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت می پردازند و بقیه مربوط به اداره کل تبلیغات اسلامی استان است که همه این ها در عرصه های آموزشی، تربیتی و پژوهشی، منشأ برکات و خدمات بسیاری هستند.

میرعرب افزود: در شش ماه نخست امسال نیز شاهد برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در ماه مبارک رمضان با حضور ناشران و هنرمندان بودیم که شامل غرفه های عمومی، غرفه های کودک و نوجوان و رسانه های دیجیتال بود.

وی بیان داشت: همچنین یکی از بحث های مهم، تشکیل شورای توسعه قرآن استان به ریاست آیت الله سعیدی و به دبیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است که این شورا به صورت ماهانه در دفتر امام جمعه قم و با حضور نمایندگان دستگاه های استانی برگزار می شود.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha