جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی

حوزه/ پیکر آیت الله رسولی محلاتی روز یکشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۹ صبح از مسجد فرشته(چیذر) تهران به شهر قم منتقل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران،  پیکر آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، روز یکشنبه ۲۲ دی ماه ساعت ۹ صبح از مسجد فرشته(چیذر) تهران به شهر قم انتقال خواهد یافت و ساعت ۱۵ از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و در جوار حضرت معصومه(س) به خاک سپرده می‌شود.

مراسم بزرگداشت آن مرحوم روز سه‌شنبه ۲۴ دی ماه در مسجد فرشته واقع در چیذر و روز پنج‌شنبه ۲۶ دی در حسینیه شهید محلاتی تهران برگزار می‌شود.

بر پایه این گزارش، آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی، عضو بیت امام راحل (ره) و دفتر مقام معظم رهبری و مورخ و پژوهشگر و مؤلف بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب در حوزه قرآنی و تاریخ تشیع شامگاه روز پنجشنبه ۱۹ دی ماه به لقاءالله پیوست.

مرحوم آیت الله رسولی محلاتی، مسئول وجوهات و مسائل شرعی دفتر مقام معظم رهبری و سال‌ها نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و در دانشگاه‌ امام صادق(ع) و دانشکدهٔ الهیات دانشگاه تهران نیز کرسی تاریخ اسلام را بر عهده داشت.

آیت‌الله سید هاشم رسولی محلاتی، مؤلف آثاری چون تاریخ اسلام، کیفر گناه و آثار و عواقب خطرناک آن، قصص قرآن یا تاریخ انبیاء، درس‌هایی از تاریخ تحلیلی اسلام، راهنمای بهشت یا بهشتیان از دیدگاه قرآن و حدیث، جنبه‌های اخلاقی و سیره عملی امام رضا (ع) و شرح تألیفات شیخ طوسی و شروح آن‌ها بوده است.

وی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ نخستین رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه بود و نمایندگی استان تهران را در دومین دوره مجلس خبرگان رهبری بر عهده داشت.

آیت‌الله‌ سید هاشم‌ رسولی‌ محلاتی‌ در سال ۱۳۰۹ در شهرستان‌ محلات‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود و از شاگردان‌ برجسته‌ امام خمینی (ره) از مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ بود و در دوران مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستمشاهی نقش مؤثری داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبد IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    1 0
    مسجد امام حسن عسگری نه امام حسن مجتبی