پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
برگزاری مراسم ایام فاطمیه و بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در مالی

حوزه/ مراسم عزاداری ایام فاطمیه و نیز بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس روز گذشته با حضور جمعی از شیعیان، علما و مبلغین در کشور مالی برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، مراسم عزا ایام فاطمیه و نیز مجلس بزرگداشت سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و نیز یار و همراه وی شهید ابومهدی المهندس عصر دیروز در شهر «ماراکاکونگو» در هشتاد کیلومتری شهر «باماکو» پایتخت این کشور برگزار شد.

شیخ سلیمان المامی، مدیرمرکز شیعیان علی ابن ابی طالب (ع) این شهر ضمن ایراد بخش هایی از خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س)، این بانوی بزرگ جهان اسلام را به عنوان الگو و سرلوحه عصمت برای زنان آزاده جهان معرفی کرد و از مبلغان و علما کشور خواست تا در خطبه ها و جلسات خود از مناقب و فضائل حضرت صدیقه کبری(س) نقل کنند.

در پایان این مراسم حضار ضمن محکوم کردن ترور شوم سردار شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای تروریست آمریکایی در فرودگاه بغداد که منجر به شهادت ابومهدی المهندس و جمعی دیگر از همراهان ایرانی و عراقی آنها شد، از دولت های آفریقایی به ویژه حکومت مالی خواستند تا این اقدام نابخردانه آمریکا را به شدت محکوم کند.

لازم به ذکر است شهر «ماراکاکونگو» از شهرهای مهم کشور مالی و در هشتاد کیلومتری شمال شهر باماکو پایتخت قرار دارد این شهر با توجه به دارا بودن تعداد قابل توجهی از حافظان کلام الله مجید، مراکز قرآنی و دارالقرآن ها به پایتخت قرآنی کشور مالی نیز شهره است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha