جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جایزه پلیس انگلیس به جوان مسلمان که مانع از خودکشی یک شهروند شد

حوزه/ یک جوان مسلمان در هالیفاکس، به خاطر ممانعت از خودکشی یک مرد انگلیسی، موفق به دریافت جایزه کالدردیل یکی از جوایز پلیس به خاطر شجاعت و همدلی شد.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از halifaxcourier، یک جوان مسلمان در هالیفاکس در شمال انگلستان، به خاطر تلاش هایش برای جلوگیری از ا«اقدام به خودکشی» در مرکز شهر جایزه کالدردیل، یکی از جوایز برجسته پلیس را دریافت کرد.

این جایزه به طور سالانه به قهرمانان ناشناسی داده می شود که در شرایط دشوار، با شجاعت و همدلی دست به عمل می زنند.

آتیف جمیل ، 25 ساله ، گفت: هر روز به این فکر می کنم که یک خودکشی چه تأثیراتی می تواند روی یک خانواده داشته باشد. فقط به دلیل اینکه کسی لبخند می زند به معنای این نیست که از نظر روحی یا جسمی خوب باشد.

وی افزود: من مسلمان هستم و در دین ما به ما آموخته اند که اگر یک زندگی را نجات دهیم، همه دنیا را نجات داده ایم زیرا یک عمل خوب پتانسیل ایجاد تغییر بزرگی را دارد.

 این جوان در حال رانندگی بوده و متوجه می شود مردی در کنار جاده ایستاده است. وی متوقف می شود و حال مرد را جویا می شود.

جمیل در این باره گفت: غریزه طبیعی من متوقف شدن و کمک کردن بود، بنابراین با او صحبت کردم. پشت تلفن با یک زن صحبت می کرد و می گفت که او مرا رها کرده است. در حساس ترین لحظه زندگی اش بود و من به او گفتم که تنها نیست و سعی کردم به اعصاب خود مسلط باشم.

جمیل گفت که به عنوان مدیر یک نمایندگی اتومبیل کار می کند ، گفت که 15 دقیقه تا زمانی که پلیس به صحنه آمد و آن مرد را نجات دهد با او صحبت کرده است. آنچه جوان جمیل انجام داد منطبق با اعمال قهرمانانه مشابه برخی مسلمانان دیگر است.

یک نوجوان مسلمان از بروکلین به پلیس کمک کرد تا مردی را که در دسامبر سال گذشته به یک زن یهودی ارتدوکس در مترو حمله کرد ، دستگیر کند.

در دسامبر 2019 نیز یکی دیگر از دانش آموزان مسلمان آمریکایی ، نیز در دسامبر هنگام تیراندازی در یکی از دبیرستان های ویسکانسین، به یادری همکلاسی هایش شتافت و آنان را در مسجد پناه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اعظم‌اژ AE ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
    0 0
    مسلمانان‌‌باید یاری‌کننده باشند