جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز همدان گفت: نماز هدیه‌ای از سوی پروردگار است، نه امری تکراری در طول روز و موجب تربیت انسان‌های والایی همچون سردار سلیمانی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان ظهر امروز در گردهمایی دبیران اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: سردار شهید سلیمانی به معنای واقعی مصداق آیه «وَالَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ المُحسِنینَ» بود.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی ۴۰ سال مجاهدت کرد، افزود: پایه اول مجاهدت، اقامه نماز است، چراکه مجاهدت بدون توجه به فرامین الهی که  نماز در رأس آن است، تحقق نخواهد یافت.

حسنی حلم عنوان کرد: بدون توجه به فرامین الهی و نماز، انسان نمی‌تواند تعالی یافته و به سلسه‌ای از عرفان و شناخت دست یابد؛ در بحث انسان کامل، سخن از انسانی است که به فرامین الهی به معنای واقعی اعتقاد داشته و بر لسان و عمل خویش نیز جاری و ساری کند.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی ادامه داد: بیان لسانی، اعتقاد بر قلب و عمل ارکانی سه ویژگی انسان کاملی است که در شهید سلیمانی و همرزمانش به خوب نمود و بروز داشت و خداوند مزد ۴۰ سال اجر را اینگونه به این انسان کامل ارزانی داشت.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی خوب زندگی کرد و خوب از دنیا رفت، عنوان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از آن دسته انسان‌هایی بودند که هم در زمان زیست و هم در زمان مرگ ایشان، برکات بسیاری برای جهان اسلام به ارمغان آورده شد.

حسنی حلم گفت: به اذعان همه کسانی که در جبهه مقاومت چه در ایران، عراق، افغانستان، لبنان و ... بودند، شهید سلیمانی دارای شخصیتی والا و انسانی بود، جبهه مقاومت مدیون «حضور فیزیکی، مدیریتی و عقیدتی» سردار سلیمانی بود.

مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی گفت: امنیت و آسایش ما در گرو تلاش و زحمات این مجاهدان فی سبیل الله است که باید به معنای واقعی قدردان این چنین شخصیت‌های امین و شجاع و والا بود.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی یک عمر با برکت در این دنیا زیست و تمام عمر خود را در راه خدمت به خلق آن هم خالصانه و بدون چشم داشتی صرف کرد بدون شک عاقبت شیرینی چون شهادت برای او شایسته و سزاوار بود و تلخی شهادت این سردار بزرگ بی شک برای استکبار خواهد بود.

حسنی حلم گفت: امروز نام شهید سلیمانی خطر آفرین تر برای دشمنان است؛ کسانی که اهل نماز باشند و حق ایمان؛ تقوا و نماز را در جامعه ادا کنند خداوند اجر آنها را با شهادت جبران می‌کند.

وی با بیان اینکه پله اول مجاهدت، نماز است گفت: شهید سلیمانی به معنای واقعی مصداق آیه شریفه «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم ...؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند... » است.

مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه شهید سلیمانی، سید حسن نصرالله و عماد مغنیه را سه چهره مهم جبهه مقاومت خواند، گفت: شهید سلیمانی ۴۰ سال با اخلاص و بدون هیچ تغییری در عقیده، تلاش و مدیریت راه خود را در جهت خدمت به خلق ادامه داد و هیچ گاه سستی نکرد.

وی گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند: «نماز در جامعه ایجاد نشاط و بهجت می‌کند» حال باید دید که آیا نمازی که در منزل، اداره و یا جامعه اقامه می‌شود این احساس را در انسان ایجاد می‌کند یا نه!

حسنی حلم ادامه داد: «نماز بهترین و جذاب ترین نعمت الهی است»، این عبارت تا چه اندازه در نمازهای روزانه ما تحقق یافته و به آن اعتقاد داریم! نماز هدیه‌ای است از سوی پروردگار نه امری تکراری در طول روز.

مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: متأسفانه ما نتوانسته‌ایم روش‌های انتقال این هدیه به جامعه را عملی کنیم، برای تحقق فریضه نماز و القا دستاوردهای آن که نشاط و بهجت در جامعه است نیازمند توجه به سه نکته مهم است.

وی گفت: اگر می‌خواهیم در حوزه نماز موثر باشیم باید «مخاطب»، «نیاز مخاطب» و «روش‌های مورد نیاز روز» را در راستای فهم و القای این فریضه به جامعه بشناسیم.

حسنی حلم با اشاره به اینکه امروز استفاده از ابزار هنر در جامعه مطرح است گفت: مخاطب امروز جامعه اینگونه می‌طلبد که برای القاء آموزه‌های دینی به ویژه نماز باید از ابزار هنر همچون سرورد، نقاشی، انیمیشن و ... بهره گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha