جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اکران 23 نفر

حوزه/ کارگردان فیلم «۲۳ نفر» گفت: ما معتقدیم که ادبیات دفاع مقدس جلوتر از ما بوده و ما باید از این گنجینه ناب در کتب مربوط به دفاع مقدس اقتباس کنیم، تا کنون به طور جدی این اتفاق نیفتاده و این خلاء به هنرمندان ما برمی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  مهدی جعفری شامگاه یکشنبه در مراسم نمایش و نقد فیلم «۲۳ نفر» که در سالن جلسات الغدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: سردار سلیمانی فرمانده مستقیم بیشتر این ۲۳ نفر بود و او در جریان اسارت این افراد بود.

وی افزود: کتاب آن ۲۳ نفر که به وسیله احمد یوسف زاده نوشته شد، سردار سلیمانی مشتاق شدند که فیلم آن نیز ساخته شود، بعد از ساخت این فیلم، تجدید دیدار حاج قاسم با آن ۲۳ نفر نیز بسیار به یادماندنی بود.

کارگردان فیلم «۲۳ نفر» تاکید کرد: بسیجی های آن دوره محصول مستقیم نسل و تفکر انقلاب بودند؛ این نسل را فرماندهانی مانند حاج قاسم پرورش داده بودند، اهمیت ۲۳ نفر این بود که بدون حضور فرمانده بهترین تصمیم را گرفتند و این ها نماینده های نسل آن روزها هستند.

جعفری ابراز کرد: ملاصالح که در این فیلم حضور دارد تا چند سال بعد از بازگشت به ایران نیز مظنون بود، اما در نهایت مشخص شد که او دلسوز کشور بود.

کارگردان فیلم «۲۳ نفر» ادامه داد: ما در این فیلم اسامی واقعی را روی شخصیت ها نگذاشتیم، چرا که با این اقدام کار سخت می شد، از طرفی منظور ما برجسته کردن گروه ۲۳ نفره بود.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم که ادبیات دفاع مقدس جلوتر از ما بوده و ما باید از این گنجینه ناب در کتب مربوط به دفاع مقدس اقتباس کنیم، تا کنون به طور جدی این اتفاق نیفتاده و این خلاء به هنرمندان ما برمی گردد.

جعفری بیان کرد: موضوع این فیلم تا یک سریال ۵۰ قسمتی نیز ظرفیت کار دارد، مستند، سریال و فیلم سینمایی بیننده های خود را دارد و نباید به این میزان کارها اکتفا کرد.

کارگردان فیلم «۲۳ نفر» بیان کرد: ما در این کار مجبور بودیم بسیاری از جزئیات را نادیده بگیریم، چرا که باید فیلم در ۹۰ دقیقه جمع می شد، بسیاری از حرف های ناگفته مانده که امکان بیان آن در این فیلم نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha