جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلاب غیر ایرانی در سوگ حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها

حوزه / مراسم عزاداری در سوگ حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) در مهدیه مدرسه عالی جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مراسم سخنرانی و عزاداری حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور طلاب برادر و خواهر مدرسه عالی برادران جامعة المصطفی العالمیه نمایندگی آذربایجان شرقی، ظهر امروز دوشنبه ۲۳ دی ماه، در مهدیه این مدرسه برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید باقری بنابی در این مراسم ضمن بیان جایگاه ادعیه در عبادات و لزوم توجه به مضامین ادعیه، ابتلائات و فراز و نشیب های زندگی را برای امتحان انسان و روی آوردن او به سوی پروردگار دانست و گفت: اکثر انسانها تا وقتی گرفتار نشوند سراغ دعا نمی روند. مخصوصا انسان در غربت حال دعای بیشتری دارد و در زمان گرفتاری و اضطرار بهتر از دامان خدا می گیرد.»

وی در ادامه به بیان مرتبه طالبان علم پرداخت و علم‌آموزی را یکی از ارزش‌های ویژه دانست که در بیان ائمه(ع) بسیار به آن سفارش شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بنابی با ارائه توضیحاتی درباره آیه «إِنَّمَا یخْشَی اللّه مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ» به بیان اوصاف و خاطراتی از ساده‌زیستی و مناعت طبع بزرگان اهل علم همچون شهید صدر، مرحوم آیت‌الله حکیم و دیگر بزرگان پرداخت.

وی همچنین طلاب را به مطالعه احوال عالمان و بزرگان خصوصا کتاب جرعه‌ای از دریا تألیف آیت الله شبیری زنجانی توصیه کرد.

خطیب مراسم در ادامه با تأکید بر رشادت‌های شهید سپهبد سلیمانی، شهادت ایشان را مصیبت بزرگی خواند که حضور میلیونی مردم در تشییع جنازه وی تسکین دهنده این مصیبت شد.

وی همچنین با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری، یاد جانباختگان این حادثه را گرامی داشت و سوء استفاده دشمنان از این حادثه را محکوم کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha