جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 مسجد ایندیانا برای  فعالیت های جوانان گسترش می یابد

حوزه/ با ایجاد ساخت و سازهای جدیدی  در اطراف مسجد اوانزویل در ایندیانا، جامعه اسلامی محلی امیدوارند با اختصاص دادن این فضای جدید به جوانان، آنان را به برنامه ها و فعالیت های اسلامی در مسجد نزدیک تر سازند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از courierpress، برای مسلمانان در جوامع غربی، بزرگتر سازی مساجد برای اختصاص دادن به فعالیت های نسل جوان به چالش بزرگی تبدیل شده است، مسجدی در ایندیانا با گسترش امکانات خود سعی در برطرف کردن این چالش کرده تا فعالیت های بیشتر جوانان و برنامه های مدرسه ای را انجام دهد.

در همین راستا جامعه اسلامی اوانزویل در ایالت ایندیانا، برنامه اسلامی برای جوانان را توسعه داده و فضایی را برای فعالیت های نسل جوان مسلمان اختصاص داده است.

دکتر بشار موراد ، رئیس منتخب انجمن اسلامی در این باره گفت: به جایی خواهیم رسید که می توانیم کارهای زیادی را با مدرسه، فعالیت های اجتماعی و سایر کارکردها انجام دهیم که وقتی فضا نداشتیم قادر نبودیم. به اندازه ای زمین داشتیم که یک ساختمان دوم اضافه کنیم.

در حال حاضر ساخت و سازهای جدید در محل مرکز اسلامی فعلی در حال اجرا است.

این مرکز در سال ۲۰۱۰ به این مکان منتقل شد تا جمعیت رو به رشد سه منطقه را در خود جای دهد. در همین راستا ساخت و سازها با ۱۷،۰۰۰ متر مربع پس از اتمام به ساختمان فعلی وصل خواهد شد. این مجتمع دارای یک سالن اجتماعات ، پیش دبستانی و همچنین مرکز فعالیت های جوانان می باشد.

گفتنی است سایر مساجد در کشورهای غربی نیز در تلاش هستند تا مکانی برای فعالیت های جوانان احداث کنند. در ژانویه ۲۰۱۸، همایش سالانه دایره اسلامی آمریکای شمالی در شیکاگو ابتکار جدیدی برای بهبود تجربیات مساجد در سطح کشوری ارائه داد.

ابتکار عمل موسسه سیاستگذاری اجتماعی و تفاهم  با عنوان «تجسم مجدد فضاهای مسلمانان به عنوان پروژه» ، بر چگونگی مشارکت جمعیت رو به رشد مسلمان آمریکایی که احساس می کنند از مساجد محلی خود جدا شده اند ، متمرکز شده است.

در انگلیس ، شورای مسلمانان انگلیس و وست هام یونایتد که در اکتبر سال ۲۰۱۹ در ورزشگاه کینگ پاور لستر برگزار شد از کارشناسان خاص راه حل هایی برای ارتباط بهتر با جوانان ارائه دهند.  

با اجرای طرح های جدید ، مسلمانان امیدوارند که نسل های جوان را با مساجد و مراکز اسلامی بهتر آشنا سازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha