پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انجمن ثارالله

حوزه/ مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان گفت: بعد از فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر انجام کارهای فرهنگی در حیطه آتش به اختیار، جمعی از افراد مؤثر در حوزه فرهنگی استان همدان انجمن فرهنگی ثارالله را راه‌اندازی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت‌الاسلام محمدبراهیم افلاکیان، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان همدان، صبح امروز در دیدار اعضای انجمن فرهنگی ثارالله با امام جمعه همدان اظهار کرد: بعد از فرمایش رهبر انقلاب  مبنی بر انجام کارهای فرهنگی در حیطه آتش به اختیار، جمعی از افراد مؤثر در حوزه فرهنگی استان همدان انجمن فرهنگی ثارالله را راه‌اندازی کردند.

وی ادامه داد: دو سال پیش اعضای هیئت مدیره انجمن فرهنگی ثارالله مشخص و اساسنامه انجمن شکل گرفت و شرح وظایف تعریف شد.

حجت‌الاسلام افلاکیان ابراز کرد: این انجمن فعالیت خود را در سه حیطه خودسازی، رسیدگی به نیازمندان و امر به معروف و نهی از منکر  قرار داده که تاکنون در هر کدام اقدامات مطلوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه قرض‌الحسنه ویژه زوجین تشکیل شده است، اضافه کرد: تاکنون با بیشتر مدیران ارشد استان دیدار و مطالبه فرهنگی داشته‌ایم و در کمک‌رسانی به زلزله کرمانشاه، سیل لرستان و  تحت پوشش قرار دادن چند خانواده نیازمنداقداماتی انجام شد.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: انجمن فرهنگی ثارالله، فضا را برای اینکه جوانان به صورت آتش به اختیار در حوزه فرهنگی عمل کنند، فراهم کرده است.

وی در ادامه سخنان خود به تفسیر آیه ۱۳۹ سوره آل عمران پرداخت و گفت: بر اساس این آیه شکست و پیروزی همواره باهم همراه است، لذا انسان باید نه پیروزی‌ها خوشحال شود و نه با شکست نامید شود.

وی افزود: اگر شما دائم الایمان هستید و نگرش صحیحی به امور دارید، باید بدانید آنچه را در راه خدا از دست داده‌اید، حقیقتاً از دست نداده‌اید؛ مثلاً اگر در جنگ کشته داده‌اید هرگز احساس ضعف بر شما عارض نمی‌شود و ضعیف نشوید اگر مؤمن باشید.

حجت‌الاسلام افلاکیان اذعان کرد: مؤمنین در هر حال غالب‌اند، چه پیروز شوند و چه آنکه مغلوب گردند، چه بکشند و چه کشته شوند، چه غنیمتی به دست بیاورند چه خسارت مادی بر آنان وارد شود ایمان رمز خشنودی آنهاست آنچه که موجب قوّت مؤمنین است خدا و رسولی است که به آنها باور دارند.

وی عنوان کرد: از یکی از اولیاء الهی سؤال شد چرا مؤمنین گاهی محزون و گاهی شادمان‌اند، با آنکه دائم الایمان هستند و وعده‌های الهی را هم باور دارند؟ گفت: زمانی که خدای سبحان بر مؤمنین جلوه‌گری می‌کند مؤمن در حال طرب قرار می‌گیرد یعنی خوش است وقتی جلوه خدا را مشاهده نمی‌کند محزون می‌شود، این حزن از آن روست که دید خود را از دست داده و شاهد جلوات حق نیست.

وی بیان کرد: یکی از مفسرین در ذیل و می‌گوید اگر کسی قول و عملش بالله و لله باشد، یعنی هم با فاعلیت خدا کار کند و هم برای خدا کار کند مسرور است. در توضیح می‌گوییم یعنی من کار نمی‌کنم چون کار بنده ناقص است، باید بنده از خدا درخواست کند او به میدان بیاید. زیرا خدا کامل است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha