چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر / مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) همراه با بزرگداشت شهید سلیمانی در بیت آیت الله فقیهی

حوزه/ دشمنان و هم پیاله و سربازان پیاده آنها به دنبال هر بهانه ای مترصد ضربه زدن به انقلاب، ولایت فقیه و تخریب و آشوب هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله فقیهی پیش از ظهر امروز در ابتدای درس خارج خود که در مدرسه مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی در قم برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور به خصوص سانحه سقوط هوایپمایی مسافربری اوکراینی گفت: از جمله این  مشکلات که این روزهای در کشور پیش آمده، شهادت سردار قاسم سلیمانی  است. او اگر چه عاشق شهادت بود، ولی فرد مدیر، مدبر و با تدبیر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: تدبیر ایشان، باعث راه اندازی نیروی مقاومت در منطقه و از بین رفتن مشکلات کشورهای مسلمان بوده است.

این استاد حوزه اظهار داشت: شهادت این سردار برکات زیادی داشت که از جمله آن، ایجاد وحدت بین مردم کشور، مردم مسلمان منطقه و ایجاد موج هم افزایی بین گروه های مقاومت در منطقه بوده است.

وی بیان داشت: مردم در تشییع با شکوه از شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی، خواستار انتقام از سربازان تروریستی امریکا شدند و بعد از مدتی سپاه این کار را به درستی انجام داد و موجب خوشحالی مردم شد تا جایی که بعد از چند روز سربازان تروریستی و دولت رژیم امریکا در شوک این حمله موشکی بودند.

آیت الله فقیهی گفت: در پی این حادثه شاهد فوت  چندین نفر از مردم کرمان در تشیع بدن مطهر شهید سردار بودیم و در جای خود لازم است  از خانواده آنها دلجویی کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: اما اتفاق اخیر سقوط هوایپمای اوکراینی بوده است. براساس منابع خبری، امریکا در این حادثه هم دست داشته و با اخلال در سیستم هوایی کشور موجب بروز این حادثه و جنایت شده است.

این استاد حوزه اظهار داشت: در این رابطه رهبر معظم انقلاب پیام صادقانه منتشر و ضمن تسلیت به بازماندگان خواستار رسیدگی به این مسئله شدند.

وی بیان داشت: مسئله وقتی دردناک می شود که بعضی نخبگان که می توانستند در آینده نزدیک برای کشور مؤثر واقع شوند به شهادت رسیده اند و امریکا نشان داد برای رسیدن به منافع خود حاضر است مردم بیگناه را هم قربانی کند.

آیت الله فقیهی گفت: اما باید بدانیم در پی این مسئله سپاه مورد هجمه افراد معلوم الحال قرار گرفته است، همه باید بدانند درطول 41سال این سپاه بوده که کشور، نظام و انقلاب را در زمینه های مختلف حفظ کرده و با خون خود امنیت را برای مردم فراهم آورده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: همین مسئله می طلبد کسانی که هجمه به سپاه می کنند، همه مسائل را به یاد بیاورند و بی خود و بی جهت به سپاه حمله نکنند.

این استاد حوزه اظهار داشت: اگر سپاه نبود، معلوم نبود کشور گرفتار چه مسائل وفتنه های می شد. اگر در کشورهای همسایه امنیت نیست، به دلیل نبود، ارکانی چون وحدت، یکپارچگی، ولایت فقیه و نیروهای انقلابی و ولایی است.

وی با اشاره به جایگاه ولایت فقیه بیان داشت: ولایت فقیه با اقتدار و تدبیری که دراین مسائل اندیشیده و ایجاد کرده بود، درموارد مختلف کشور را از بحرانهای سخت حفظ کرده است.

آیت الله فقیهی گفت: در پی سقوط هواپیمای اوکراینی، افرادی معلوم الحال که با دشمنان هم دست و سربازان پیاده آنها می باشند، به بهانه خون خواهی شبانه به خیابان آمده اند، درجلوی دانشگاه شریف و ... تجمع کرده اند و شعار ضد ولایی و رهبری سرمی دادند و حتی به عکس و تصویر شهید زنده ژنرال قاسم سلیمانی توهین و جسارت کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه افزود: این گونه مسائل نشان می دهد که دشمنان و هم پیاله و سربازان پیاده آنها به دنبال هر بهانه ای مترصد ضربه زدن به انقلاب، ولایت فقیه و تخریب و آشوب هستند.

این استاد حوزه اظهار داشت: اینها بدانند تا وحدت و یکپارچگی بین مردم و مسئولین و شخصیتی چون رهبر معظم انقلاب دراین کشور است و مردم از کشور، نظام، انقلاب و ولایت فقیه حمایت می کنند، هیچ یکی از این آشوب ها و فتنه ها به جایی نمی رسد.

وی بیان داشت: دشمن و عوامل آنان، دنبال این هستند اقتدار، وحدت و جایگاه ولایت فقیه را در هم بشکنند تا نهایتا به اهداف پلید خود برسند.

آیت الله فقیهی گفت: مسئولین باید طوری عمل کنند که بهانه در دست دشمن ندهند و با عمل و رفتار وسخنان شان کاری نکنند که موجب تضعیف نظام و انقلاب شوند.

در ادامه طلاب و روحانیون شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر امریکا و نه سازش، نه تسلیم، مبارزه با امریکا را سر دادند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha