جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/مجلس ترحیم جانباختگان هواپیمای اوکراینی درمسجد اعظم

حوزه/ مراسم گرامیداشت شهدای سانحه هواپیما از سوی نهاد های عالی حوزوی، شامگاه چهارشنبه در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مراسم گرامیداشت شهدای سانحه هواپیما از سوی نهاد های عالی حوزوی از جمله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه، شامگاه چهارشنبه در شبستان مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم آیات عظام مکارم شیرازی، سبحانی، نوری همدانی،حضرت آیت الله علوی گرگانی، امینی، مقتدایی، حسینی بوشهری، اعرافی، علوی بروجردی، بیت آیت الله صافی گلپایگانی، استاندار قم، خانواده های جانباختگان، علما و روحانیون و جمع کثیری از مردم قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم نوای تلاوت قرآن کریم توسط قاری ممتاز در فضای شبستان طنین انداز شد، سپس مردم با روضه خوانی مداح اهلبیت(ع) به سوگواری پرداختند.

در قسمتی از این مراسم پیام تسلیت حضرت آیت الله مکارم شیرازی قرائت شد که فرازی از این پیام اینگونه است: حوزه علمیه قم که در این غم شریک داغدیدگان بود لازم دانست مجلسی برای ابراز همدردی با خانواده های دردمند برگزار کند؛ حقیقت این است که این حادثه غم انگیز همه را ناراحت کرده و مسئولین آنچه که باید انجام دهند را انجام خواهند داد.

همچنین پیام تسلیت حضرت  آیت الله نوری همدانی نیز قرائت شد که فرازی از این پیام از این قرار است: اینجانب ضمن ابراز همدردی با خانواده آن عزیزان از جانب خداوند رحمت الهی را برای آن عزیزان مسئلت می نمایم.

بخشی از پیام حضرت  آیت الله علوی گرگانی نیز از این قرار است: خبر ناراحت کننده درگذشت تعدادی از هموطنان عزیز در تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی و همچنین درگذشت تعدادی از هموطنان در حادثه هواپیمای اوکراینی موجب تالم خاطر ما گردید. امید است روح این عزیزان با اهلبیت عصمت و طهارت(ع) محشور شود.

پیام مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز قرائت شد؛ در بخشی از این پیام آمده است: حادثه هواپیما که موجب جان باختن تعدادی از هموطنانمان شد، موجب تاثر حوزه علمیه و مراجع تقلید گردید، ما این سانحه را خدمت ملت شریف ایران تسلیت و تعزیت می گوئیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha