سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: افرادی که به دنبال تضعیف سپاه هستند باید بدانند که امنیت امروز کشور را مدیون سپاه و نیروهای مسلح هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به اتفاقات دو هفته اخیر اشاره کرد و گفت: شهادت سپهبد سلیمانی و تجمعات میلیونی مردم ایران اسلامی در تقدیر از این سردار بزرگ اسلام، انتقام سخت سپاه پاسداران از پایگاه نظامی آمریکا و سقوط هواپیمای اوکراینی از مهم ترین اتفاقاتی بود که زمینه ساز خوشحالی و ناراحتی مردم بود.

وی افزود: اقدام سپاه در هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، جدای از آسیب‌های نظامی و جانی که برای دولت آمریکا داشت، هیمنه آنها که خود را یک ابرقدرت می دانستند را در هم شکست.

امام جمعه همدان با بیان اینکه گمانه زنی‌هایی در خصوص علت سقوط هواپیما اوکراینی وجود داشت، ابراز داشت: روز شنبه نیروهای مسلح اعلام کردند که در پی یک خطای انسانی، این اتفاق تلخ رخ داده است.

وی عذرخواهی شجاعانه و صادقانه نیروهای مسلح را نماد مسئولیت پذیری اسلامی دانست و گفت: عذرخواهی کردن یک مسئول موضوعی بود که در این سال ها، کمتر شاهد آن بوده ایم و لذا این اقدام را باید ناشی از یک تفکر انقلابی بنامیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه مسئول انقلابی، موظف است تا در هنگام اشتباه، صادقانه و شجاعانه عذرخواهی کند، خاطر نشان کرد: امیدواریم این موضوع، تبدیل به یک رویه برای همه مسئولان شود.

وی با مطرح کردن این سوال که، آیا در ۴۰ سال اخیر مسئولی اشتباه نکرده است؟ یادآور شد: عذرخواهی کردن سردار حاجی زاده را باید نشات گرفته از شجاعت و صداقت ایشان بدانیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی تصریح کرد: البته خواسته رهبر معظم انقلاب و مردم هم این بود که، اگر اشتباه و قصوری رخ داده است، باید به صورت شفاف برای مردم بیان شود.

وی خواستار پیگیری و گزارش مسئولان در خصوص قصورهای صورت گرفته شد و گفت: یکی دیگر از موضوعاتی که برای مردم ناراحت کننده بود، تاخیر در اعلام این خبر بود، که البته هر چند شاید مسائل امنیتی و انجام تحقیقات علت این تأخیر باشد، اما هر آنچه وجود دارد باید سریع‌ به مردم اطلاع رسانی شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا بعد از تحقیر شدن در عین الاسد وارد جنگ رسانه‌ای با ایران شد، اظهار داشت: امروز تاثیر جنگ رسانه‌ای و جنگ نرم از جنگ نظامی بسیار بیشتر استف بنابراین باید مراقب باشیم که درگیر این فضا نشویم.

وی با ابراز تاسف از  اینکه تعدادی از گروه های داخل کشور، به این جنگ رسانه‌ای دامن زدند، یادآور شد: تعدادی از  اهالی رسانه‌ و بازیگران و سلبریتی ها، به این فضای رسانه‌ ای دامن زدند و با اعلام استعفا و متهم کردن صدا و سیما و نظام اسلامی در ۴۰ سال گذشته، دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود یاری کردند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: اگر این افراد واقعاً از حضور در صدا و سیما استعفا داده‌اند، باید استعفای آنها پذیرفته شود.

وی گروه دوم را فرصت طلبان برای انتقام از سپاه پاسداران، معرفی کرد و گفت: نیروهای مسلح کشور در طول سالهای پس از انقلاب با زحمات فراوان امنیت کشور را تأمین کرده‌اند، اما متاسفانه شاهد آن هستیم که، عده ای در داخل کشور به دنبال ضربه زدن به این نهادهای انقلابی هستند.

امام جمعه همدان سپاه را فدایی ملت دانست و گفت: افرادی که به دنبال تضعیف سپاه هستند باید بدانند که امنیت امروز کشور را مدیون سپاه و نیروهای مسلح هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر نیروهای مسلح نبودند امروز در داخل کشور باید با داعش مبارزه می کردیم، خاطر نشان کرد: هدف اصلی داعش ایران بود، و لذا اگر امثال شهید سلیمانی ها به میدان نبرد نمی رفتند، امروز وضعیت امنیت ما مشخص نبود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با گلایه از اینکه برخی از مسئولان ارشد نظام به جای آنکه، سخنانشان وحدت آفرین باشد، با حرف های خود یاور دشمن در جنگ رسانه‌ای هستند، ابراز داشت: سخنانی که زمینه ساز التهاب بیشتر در جامعه است، شایسته مسئولان نظام اسلامی نیست.

وی تصریح کرد: کنایه زدن به شورای نگهبان، سپاه و یا مطرح کردن مذاکره در شرایط فعلی، تعجب آور است و مسئولان باید بدانند به جای مطرح کردن این مطالب باید مقابل فضاسازی دشمن ایستادگی کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha