جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازديد سالمندان

حوزه/ جمعی از مسئولان حوزوی و روحانیون یزد با حضور در خانه سالمندان شهرستان مهریز، از آنان عیادت و دلجویی کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، جمعی از مسئولین حوزه علمیه استان یزد به همراه مدیر کل تبلیغات اسلامی و تعدادی از روحانیون از آسایشگاه سالمندان شهرستان مهریز بازدید و از آنان عیادت و دلجویی کردند.

در این بازدید که معاون منابع انسانی و پشتیبانی و معاون پژوهش مدیریت حوزه علمیه استان یزد نیز حضور داشتند، مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد اظهار داشت: به رغم بالا بودن جایگاه خانواده در فرهنگ دینی ما  قوی بودن بنیان خانواده در سال‌های ابتدایی انقلاب، متاسفانه در سال‌های اخیر، بنیان خانواده‌ها با تأکیدی که بر تک فرزندی یا ۲ فرزندی می‌شود رو به سستی رفته است و متأسفانه شرایطی به وجود آمده است که اکنون مجبور به راه‌اندازی خانه سالمندان شده‌ایم و با شرایط امروز جامعه، به طور قطع در آینده با چالش‌های بیشتری در حوزه سالمندان روبرو خواهیم شد.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی تصریح کرد: برکت وجود فرزند در خانواده از جمله وعده‌های الهی است که شک در آن گناه بزرگی خواهد بود.

همچنین مدیرعـامل مجموعه خانه سالمندان مهریز در این بازدید اظهار کرد: خوشبختانه هم در فرهنگ اسلامی و هم در فرهنگ ملی ما، احترام و تکریم سالمندان جایگاه خاص خود را دارد اما علیرغم وجود این آموزه های دینی و ملی،  وضعیت سالمندان کشور در جایگاه مطلوب قرار ندارد و پرداختن به این مهم بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی افزود: مهمترین مسئله در بحث سالمندان کشور کمبود اعتبارات، ابزارها و امکانات لازم می‌باشد که حل این معضل نیازمند یک عزم ملی است و در همین زمینه استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، گروه‌های داوطلب مردمی و استفاده از تجربیات دیگر کشورهایی که درگیر مسائل سالمندی هستند می‌تواند کارگشا باشد.


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha