چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نهج البلاغه

حوزه/ حجت الاسلام بیگی شروع کار آموزشی مدرسه نهج البلاغه اصفهان را از ابتدای مهر سال آینده اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی اصغر بیگی، شامگاه گذشته در آیین افتتاح مدرسه تخصصی نهج البلاغه اصفهان، با اشاره به زمینه فعالیت های موسسه نهج البلاغه اصفهان اظهار کرد: یکی از ضرورت های جامعه، توسعه فرهنگ دینی است و قدیمی ترین و اصلی ترین منابع و متون ما قرآن و نهج البلاغه است و به این تعبیر حضرت علی(ع) معلم ثانی بشریت است، لذا آموزه های معلم ثانی بشریت باید جهانی شود.
وی افزود: ضرورت نیاز به نهج البلاغه، ضرورت نیاز مطرح شدن دین در جامعه و در جهان بشریت امروز است.
مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان با بیان این که نهج البلاغه اختصاص به شیعیان ندارد گفت: نهج البلاغه کتاب وحدت بخش برای شیعه و سنی است و این اعتبار و اعتماد موجب شده که نهج البلاغه به عنوان کتاب بی بدیل به عنوان اخ القران مطرح شود.
وی اضافه کرد: یکی از ضروریات امروز جامعه مطرح شدن نهج البلاغه در حوزه های علمی و دانشگاهی است، اما مظلوم تر از دانشگاه ها، حوزه های علمیه است که باید بیشتر به نهج البلاغه بپردازند.
حجت الاسلام بیگی فعالیت موسسه نهج البلاغه را در شش محورعنوان کرد و افزود: این مدرسه شروع کاری است برای طرح بیشتر نهج البلاغه که در حوزه های مختلف از جمله آموزش های نهج البلاغه، تحقیقات و پژوهش و حفظ کتاب نهج البلاغه که بر اساس این سه محور در آینده برنامه ریزی هایی را خواهیم داشت.
وی خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم راه اندازی رشته تخصصی نهج البلاغه در سطح سه و چهار که با مبانی و برنامه های آموزشی حوزه علمیه قم این کار انجام شده است و امیدوارهستیم که این کار در حوزه علمیه اصفهان هم عملی شود.
مدیر موسسه نهج البلاغه اصفهان شروع کار آموزشی مدرسه نهج البلاغه اصفهان  را از ابتدای مهر سال آینده بیان کرد و گفت: بحث های آموزشی به صورت تفاهم نامه ای با مدارس علمیه است و درس های مختلف برای پایه ها و سطوح مختلف از اول مهر سال آینده شروع خواهد شد و مباحث تحقیقی از هم اکنون انجام می شود.
وی با تاکید بر تشکیل میز تحقیقات در موسسه نهج البلاغه تصریح کرد: قدم اول ایجاد نظام موضوعات نهج البلاغه است که برای پایان نامه های سطح چهار و سه و برای دانشجویان دکتری و ارشد به زودی منتشر خواهد شد و قابل استفاده برای طلاب حوزه های علمیه و دانشجویان خواهد بود.
حجت الاسلام بیگی عنوان کرد: هر قدمی که بخواهد در کنش ها اتفاق بیافتد ریشه در بینش ها دارد و تا ما بینش ها و آموزه های صحیح علوی را آموزش ندهیم نمی توانیم در لایه ها و سطوح جامعه تاثیرگذار باشیم و طبیعتا اگر نهج البلاغه بخواهد جای خود را در سطوح جامعه باز کند قدم اول آموزش است.
وی افزود: در این راستا باید برای هر قشری به صورت برنامه بلندمدت، بسته آموزشی تدوین کنیم و آموزش نهج البلاغه در مدارس، ادارات و ارگان ها، اصناف، دانشگاه ها و حوزه های علمیه انجام شود.
انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha