سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
تولید ملی

حوزه/ عضو انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بی شک قوی شدن کشور در عرصه اقتصاد نیازمند حل مشکلات زیرساختی به ویژه در حوزه تولید ملی است.

حجت الاسلام غلامرضا سرآبادانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: ما در حال حاضر در برخی قسمت ها در زمینه مباحث زیرساختی دچار مشکل هستیم و از سویی در زمینه قوانین و مقررات در بعضی از بخش ها، مشکلات جدی داریم که همه این ها باید با همیاری و همفکری نخبگان و مسئولان و عناصر تصمیم گیر و تصمیم ساز مرتفع شود.

وی افزود: یکی از بحث های مهم که ارتباط کلیدی با تولید ملی دارد این است که ما باید زمینه و بستر لازم برای تولید کالای باکیفیت را در داخل فراهم کنیم و تا این قضیه محقق نشود، نمی توانیم به دنبال صادرات کالا و رقابت در عرصه بین الملل باشیم، ضمن آن که نخواهیم توانست مصرف کننده داخلی را هم به سمت خرید کالای ایرانی ترغیب نماییم.

این اقتصاددان حوزوی همچنین خاطرنشان کرد: بی شک تولید باکیفیت باعث ترغیب مردم به خرید کالای ساخت داخل می شود و به تبع همین مساله نیز بسیاری از کارگاه ها و کارخانه هایی که در حال حاضر دچار رکود یا تعطیلی هستند، احیا شده و این موضوع موجب رفع بخش قابل توجهی از معضل بیکاری می شود.

وی با اشاره به اهمیت ارتقای تولید ملی در راستای قوی شدن اقتصادی کشور گفت: به عقیده بنده یکی از کارهای خوب و شایسته رسانه های جمعی به خصوص صدا و سیما باید این باشد که ضمن تحلیل و بررسی موانع و مشکلات فراروی تولید، از تولیدکنندگان داخلی که با وجود همه مشکلات اقتصادی موجود توانسته اند با تلاش و خلاقیت، محصولات خوب و با کیفیت به مردم عرضه کنند، حمایت کرده و به معرفی و تشویق آن ها در قالب فعالیت های رسانه ای بپردازند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha