سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام حسینی نیشابوری

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عین الاسد عراق و دلایل یوم الله نامیدن آن روز توسط مقام معظم رهبری، گفت: در این قضیه اراده خداوند متعال بر این بود که آمریکایی ها نزد افکار عمومی رسواتر از گذشته شوند و به خاطر اخلاص سردار سلیمانی و یارانش این شهادت عزتمندانه را به آنان عطا فرماید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی نیشابوری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه تهران، اظهار داشت: به عقیده ما همه روزها، روز خدا است، اما یک زمان ها و مکان هایی به دلیل ویژگی های خاصی که در آن ها قرار داده شده است مثل خانه خدا که به خاطر ویژگی خاصی که دارد، بیت الله نام می گیرد یا یک روز مثل عرفه یوم الله می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران افزود: این ایام الله به روزهایی اطلاق می شود که در آن یک فضای ویژه ای قرار دارد از جمله تبلور اراده الهی و طاعت خداوند متعال در آن محقق شده باشد.

وی با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی، ادامه داد: شخصیت این شهید بزرگوار هم در نحوه شهادت شان و هم در نحوه عکس العمل مردم در تشییع پیکر مطهر ایشان و یارانشان و هم حضور میلیونی مردم در مراسم تدفین ایشان، نشانه ای است بر یوم الله بودن آن روز و انسان می تواند دست خدا و اراده او را در یاری جبهه حق و خنثی کردن جبهه باطل ببیند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران با اشاره به بعد دیگر پیام حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی، ابراز داشت: دشمنان اسلام می خواستند در مقام های متعدد با یک لبخند چهره ای دیپلماتیک از خود نشان بدهند و خود را مدافع حقوق بشر مطرح کنند، اما همه این نقشه ها و نمایش ها با یک تصمیم رذالت بار و خباثت آلود، موجب به شهادت رساندن سرداری می شود که در منطقه به عنوان فرمانده مبارزه با تروریسم و تکفیری های داعشی شناخته می شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری افزود: استکبار همیشه شعار نفی خشونت می داد، اما اکنون در مواجهه با افکار عمومی با این سوال روبرو هستند که آمریکا به چه دلیل کسی را کشت که فرمانده مبارزه با تروریسم بود و این اقدام غیر از این نیست که آمریکا خود حامی تروریسم و مروج خشونت است.

وی اظهار کرد: در این قضیه اراده خداوند متعال بر این بود که آمریکایی ها نزد افکار عمومی رسواتر از گذشته شوند و به خاطر اخلاص سردار سلیمانی و یارانش این شهادت عزتمندانه را به آنان عطا فرماید. همچنین به برکت خون این شهید تالیف قلوب و وحدت و انسجام ملی شکل گرفت و این همان چیزی بود که دشمن از آن وحشت داشت.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسگری(ع) تهران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در نمار جمعه این هفته تهران، بیان داشت: یکی از ویژگی های رهبری، بصیرت، آرامش و طمأنینه ای است که در مواجهه با مسائل مختلف دارند و هدف را گم نمی کنند و هنر مقام معظم رهبری این بود که آنچه را دشمنان می خواستند انجام نداد و با این حکمتی که دارند، ثابت کردند هیچ وقت در زمین دشمن بازی نخواهند کرد.

وی با اشاره به حمله موشکی ایران به مواضع آمریکا در عین الاسد عراق و دلایل یوم الله نامیدن آن روز توسط مقام معظم رهبری، گفت: همان طور که رهبری در خطبه ها فرمودند این اقدام علی الحساب یک سیلی محکم بود و حالا هر چقدر هم دشمن تلفات این حمله را قطره چکانی بیان کند، به هر حال یک سیلی محکمی را از ایران خورده است و سیلی های که در راستای اخراج آمریکایی ها از منطقه همچنان ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر قوی بودن کشور در عرصه های مختلف به ویژه نظامی و اقتصادی، اظهار داشت: در روایات هم تاکید شده است که ضعف برای مؤمن پسندیده نیست و ضرورت دارد در عرصه های مختلف خودمان را تقویت و قوی کنیم چون با ضعف اراده، ضعف ایمان و اعتقاد نمی توان به جنگ با دشمن رفت بلکه باید این ها را تقویت کرد و تحقق این مسئله در سطح جامعه برای ما طلبه ها یک رسالت بزرگ است.

وی با انتقاد از برخی مسئولین که فروع را بر اصول ترجیح می دهند و سعی دارند مسائل جزئی و حاشیه ای را بزرگ نمایی کنند تا هدف اصلی به فراموشی سپرده شود، ادامه داد: خداوند متعال در قرآن می فرماید «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه» بنا بر این ضرورت دارد در عرصه های مختلف به ویژه اقتصادی به توان داخلی تکیه کنیم و نباید امید به قدرت های پوشالی داشته باشیم. همچنین در عرصه های علمی و نخبگانی هم باید این پیشرفت ها حاصل بشود تا روی پای خود بایستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) تهران در ادامه با اشاره به سانحه هواپیمای مسافربری اوکراینی، ابراز داشت: این حادثه برای همه ما دردناک بود، اما باید دقت داشت که گرفتار ترفند و توطئه دشمن نشویم. این حادثه در جای خود بسیار اهمیت دارد و همه ما هم از بابت این مسئله بسیار ناراحت هستیم چون این ها فرزندان و هموطنان ما بودند، ولی برخی درصددند با بهانه قرار دادن این اتفاق، سپاه را تضعیف کنند.

استاد حوزه علمیه تهران افزود: برخی درصددند از وقوع این حادثه، اراده باطل کنند و این اتفاق را بهانه ای برای تضعیف نیروهای مسلح که حافظ امنیت کشورند قرار دهند که کاری بسیار غلط و اشتباه است و متاسفانه افرادی هم که از آنها انتظار نمی رفت، فریب این کار تبلیغاتی دشمن را خوردند، در حالی که بررسی ابعاد این حادثه بر عهده متخصصین و اهل فن است و هر کسی صلاحیت آن را ندارد که در این مورد اظهار نظر کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری در پایان با تاکید بر حفظ وحدت و انسجام ملی در مواجهه با دشمنان، خاطرنشان کرد: اگر امروز شرایط ما در بخش هایی با وقایع جنگ احد مطابقت داشته باشد، ما متوقف در احد نمی مانیم و می شود این احد را به پیروزی خندق و احزاب رساند و ان شاءالله با هدایت های پرچمداری که این پرچم را به دست گرفته است، هدف را گم نخواهیم کرد، چون ما همان ملت حقی هستیم که خداوند متعال پیروزی آنان را وعده داده است. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha