جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فاطمیان

حوزه/ آرامش روحی که در نتیجه اقامه نماز حاصل می‌شود، قابل قیاس با سایر عوامل آرامش بخش نیست .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، صبح امروز در نشست «نماز و جوان» که در مسجد امام حسین(ع) شهر اقبالیه برگزار شد، گفت: آرامش روحی که در نتیجه اقامه نماز حاصل می‌شود، قابل قیاس با سایر عوامل آرامش بخش نیست .

وی خاطرنشان کرد: آرامش حقیقی و معنوی در یاد خدا و ارتباط با او نهفته است که اگر افراد این حقیقت را درک کنند مشکلات، دغدغه‌ها و گرفتاری‌ها برای خود سهل و آسان می‌شود.

 استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: هر فیض یا حسنه‌ای که در عبادت‌های دیگر است، مجموع همه آنها در نماز است، بنابراین دستیابی به آرامش یکی از جنبه‌های نماز است.

 امام جمعه شهرستان اقبالیه خاطرنشان کرد: در دستورات دینی به هیچ فریضه‌ای به اندازه نماز تأکید نشده است و شرط قبولی سایر اعمال در گرو نماز است که نشان دهنده اهمیت این فریضه واجب است و کسی که نمازش را به جا آورد بقیه حسنات را هم به لطف خدا بدست خواهد آورد.

وی ادامه داد: اگر در ماهیت و شکل نماز دقت شود، می‌بینیم که نماز بهترین شیوه اظهار بندگی است و مجموعه اجزا و حرکات آن، تجلی تواضع و تسلیم در برابر خداوند است.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: نماز عملی است که خدا مستقیم انسان را به انجام آن  دعوت کرده، به همین دلیل برای ترک آن مجازات تعیین کرده است.

حجت الاسلام فاطمیان عنوان کرد: فشارهای زندگی امتحان خداست و کسی جز او نمیتواند ما را از مشکلات رهایی بخشد، این در حالی است که خواندن نماز تاثیر زیادی در رفع نگرانی و آرامش قلبی دارد
 


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha