شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت‌الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی

حوزه/ رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم بر لزوم ترغیب مردم از سوی نخبگان و رسانه ها به منظور حضور حداکثری در انتخابات تاکید کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مسعود آذربایجانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به تاکید خاص مقام معظم رهبری در خطبه های نماز جمعه باشکوه تهران مبنی بر لزوم حضور حداکثری مردم در انتخابات اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبر معظم انقلاب و با توجه شرایط منطقه و تجربه های چهار دهه اخیر کشور، یکی از پایه های اقتدار نظام اسلامی در عرصه ملی و به ویژه بین المللی، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی بوده و در انتخابات امسال مجلس نیز همه باید بکوشیم که انشاالله این هدف محقق شود.

وی افزود: در این میان، نخبگان جامعه از یک سو و رسانه های جمعی و اهل قلم و فکر و اندیشه از سوی دیگر وظیفه دارند که زمینه حضور حداکثری و نیز آگاهانه ملت در انتخابات را فراهم کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه همچنین بر لزوم رویکرد اخلاقی و مبتنی بر انصاف و عقلانیت در فرآیند تبلیغات انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: آن چه قابل توجه است که این معمولاً در آستانه انتخابات هم مقام معظم رهبری و هم دیگر بزرگان، توصیه ها و نکاتی را مطرح می کنند و باید این ها را در سطح وسیعی در جامعه متذکر شد.

وی افزود: کاندیداهای انتخابات نیز باید مراقب باشند که خدای ناکرده برای تصاحب کرسی مجلس مرتکب خلاف شرعی و تخلف اخلاقی نشوند و چارچوب ها و ضوابط اخلاقی و قانونی را به درستی در این باره مراعات کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آذربایجانی خاطرنشان کرد: از سویی متاسفانه گاه در این ایام شاهد تهمت و دروغ و شایعه و بهتان هستیم و حال آن که یک انسان مسلمان و متعهد حق ندارد برای جلب توجه کردن مردم با آبرو و حیثیت افراد بازی کند بلکه می بایست بیشتر بر معرفی توانمندی ها و ویژگی های مثبت خود تمرکز نماید.

وی گفت: در واقع یکی از ضرورت ها و بایسته ها این است که ما چارچوب های اخلاقی را در مناسبات سیاسی و بحث انتخابات رعایت کنیم و حال آن که متاسفانه گاهی مسایل خانوادگی و خصوصی اشخاص که ارتباطی با مساله انتخابات ندارد، برملا می شود که این ها واقعاً خلاف شرع و اخلاق است

رئیس مرکز تخصصی اخلاق حوزه علمیه قم در خاتمه با تاکید بر این که فضای انتخابات را باید یک فضای اخلاقی و منصفانه قرار دهیم، افزود: رسانه ها و صدا و سیما باید بیش از پیش بر اهمیت رعایت مباحث اخلاقی در انتخابات تاکید کنند و در ضمن مردم را به سمت یک انتخاب آگاهانه و بابصیرت سوق دهند.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha