پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن

حوزه/ رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام مرحله اول پانزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن از اول بهمن‌ آغاز شد.

حمزه بابایی مقدم، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در خراسان شمالی، اظهار کرد: ثبت‌نام اولین مرحله پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن از سه‌‎شنبه، اول بهمن‌ سال 98، آغاز شد و مهلت ثبت‌نام در این آزمون تا پایان وقت اداری روز ۳۰ بهمن‌ خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حافظان قران کریم می‌توانند در تاریخ اعلام‌شده به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان دارالقرآن الکریم به آدرس www.telavat.com مراجعه و برای دریافت مدارک تخصصی درجه‌یک تا پنج حفظ قرآن، در آزمون‌های رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن ثبت‌نام کنند.

این مسئول تصریح کرد: مقررشده بود تا مرحله اول پانزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ طی اردیبهشت‌ماه سال ۹۹ برگزار شود که زمان آن به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان و نیز امتحانات دانش‌آموزان، تغییر کرد.

بابایی مقدم در این رابطه افزود: مرحله اول پانزدهمین آزمون تخصصی اعطای مدرک به حفاظ قرآن ۲۲ فروردین‌ماه ۹۹ رأس ساعت ۱۵ به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: ۸۰ درصد از سؤالات آزمون مرحله اول مربوط به ترجمه آیات و ۲۰ درصد آن نیز مربوط به حُسن حفظ است.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: زمان ویرایش اطلاعات ثبت‌نام در بازه زمانی ۱۰ تا ۱۷ اسفندماه در نظر گرفته‌شده است و ثبت‌نام در این آزمون می‌توانند برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون از ۱۶ تا ۲۱ فروردین‌ سال ۹۹ به سایت تلاوت مراجعه کنند.

به گفته وی نتایج این مرحله از آزمون ۲۴ خردادماه سال آتی از طریق سایت تلاوت منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha