پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بحرین

حوزه/ نیروهای انقلابی بحرین با راه اندازی یک پویش در شبکه های اجتماعی خواستار اعلام حمایت و همبستگی با زندانیان انقلابی بیمار در زندان های الحوض الجاف و الجو المرکزی شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه نیروهای انقلابی بحرین با راه اندازی یک پویش در شبکه های اجتماعی خواستار اعلام حمایت و همبستگی با زندانیان انقلابی بیمار در زندان های الحوض الجاف و الجو المرکزی شدند.

این پویش با هشتک #سجناء_المرضی_فی_البحرین آغاز شده و تمرکز آن بر رنج و مشقت زندانیانی است که در زندان از بیماری رنج می برند و از امکان مداوا و درمان نیز محروم هستند و شرایط زندان نیز به گونه ای نامساعد است که زندگی آنها در معرض خطر قرار دارد و از سوی دیگر امکانات بهداشتی لازم و کافی نیز از سوی مسئولان زندان برای آنها فراهم نمی شود و این در حالی است که برخی زندانیان از بیماری های خطرناکی مانند سزطان و بیماری قلب و کم خونی رنج می برند.

تا کنون ده ها فعلا حقوق بشر به این پویش پیوسته اند و تصاویر و گزارش هایی در مورد رنج و بیماری زندانیان منتشر کرده اند و تاکید کرده اند این وضعیت فاجعه بار نتیجه کوتاهی مسئولان زندان ها است.

جمعیت وفاق در این زمینه اعلام کرد: بسیاری از زندانیان سیاسی از بیماری های متعدد و گاه صعب العلاج رنج می برند و با این حال مسئولان زندان آنها را از درمان محروم ساخته اند و حتی از تهیه دارو برای آنها نیز خودداری می کنند.

الوفاق ادامه داد: زندانیان به خاطر عدم وجود شرایط بهداشتی مناسب هر روز در معرض مشکلات جسمی قرار دارند و از امکان درمان و مداوا و تهیه دارو و انتقال به بیمارستان محروم هستند.

ائتلاف جوانان انقلاب ۱۴ فوریه نیز با صدور بیانیه در این زمینه تاکید کرد: این پویش مردمی در حمایت از زندانیان بیمار، نشان دهنده میزان دروغگویی رژیم درباره حمایت از حقوق بشر و حقوق زندانیان است زیرا آنها با پوشش برخی مؤسسات حقوق بشر به راحتی در سطح بین الملل ادعاهای دروغ خود را مطرح می کنند و اکنون مشارکت گسترده مردم در پویش حمایت از زندانیان بیمار نشان می دهد رژیم آل خلیفه تا جه اندازه در این زمینه دروغ پردازی کرده است.

در این بیانیه آمده است: بیش از ۵۰۰۰ زندانی سیاسی در زندان های بحرین به سر می برند که صدها نفر از آنها از بیماری های عادی و مزمن و خطرناک رنج می برند و با این حال رژیم آنها را از امکان مداوا مجروم ساخته در حالی که این حق طبیعی هر زندانی است که از امکان درمان برخوردار باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha