سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حاجیان زاده در اراک

حوزه/مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ابعاد مختلف سند تحول بنیادین و اهداف آن، بر مشارکت همه دستگاه ها برای تقویت ابعاد تربیتی دانش آموزان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اراک، علیرضا حاجیان زاده در همایش اعضای کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان مرکزی با اشاره به ابعاد مختلف سند تحول بنیادین، بر مشارکت همه دستگاه ها در تقویت ابعاد تربیتی دانش آموزان تأکید کرد.

وی ادامه داد: بحث تعلیم و تربیت موضوعی کاملا تخصصی است، که متولی مرکزی آن آموزش و پرورش است، اما عناصر مختلف در تربیت مؤثر هستند که در رأس آن ها خانواده، به عنوان شروع کننده امر تربیت قرار دارد و سپس رسانه ها و سایر دستگاه های مختلف تبلیغی و فرهنگی که آثار و ارتباطاتشان در جای جای نظام حضور و تأثیر دارند، قرار می گیرد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش افزود: به منظور تحقق اهداف سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، و نیز بهره گیری از ظرفیت های تمام دستگاه تأثیر گذار، از ۱۴ سال پیش، ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سطح وزارت آموزش و پرورش، تشکیل شد که منجر به استحکام روابط این دو نهاد و تحقق گام های موثر در حوزه های تربیتی دانش آموزان شد.

حاجیان زاده اظهار کرد: با تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم تقویت هر چه بیشتر ارتباط حوزه و آموزش و پرورش، امروز، شاهد ساختارمند شدن ارتباط این دو نهاد با انعقاد تفاهم نامه همکاری ۵ ساله به منظور اجرای ۳۹ برنامه فرهنگی- تربیتی در سطح مدارس کشور هستیم.

وی تصریح کرد: در تدوین این تفاهم نامه و برنامه عمل ۵ ساله، سعی شده است ابعاد مختلف استفاده از ظرفیت های حوزه علمیه و نیز نیازهای آموزش و پرورش لحاظ شود.

مشاور عالی  وزیر آموزش و پرروش افزود: حوزه علمیه با برخورداری از ظرفیت بزرگ و کاملا موثر و توانمند در بخش های پژوهشی و تبلیغی، می تواند بازوی توانمند آموزش و پرورش در تربیت دینی و اعتقادی دانش آموزان باشد.

حاجیان زاده اظهار کرد: آنچه امروز برای ما اولویت دارد چینش این ظرفیت ها در کنار هم به منظور تهیه یک نقشه راه در آموزش و پرورش است که ضمن حفظ استقلال نهاد آموزش و پرورش، پاسخگوی نیازهای آن در ابعاد تربیتی و دینی باشد.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در ادامه با تأکید بر لزوم توجه به تفاوت های تربیتی دختران و پسران دانش آموز در مدارس، گفت: به منظور بررسی ویژه مسائل دختران در سطوح مختلف کمیته هایی را تشکیل داده ایم تا با تدوین بسته های آموزشی و محتوای علمی پاسخگوی نیازهای این طیف مهم و تأثیر گذار در جامعه و آینده کشور باشیم.

حاجیان زاده اضافه کرد: محور همه فعالیت های آموزش و پرورش تربیت دینی دانش آموزان است و  تحقق کامل این موضوع مستلزم حضور روحانیت معزز به عنوان یکی از ارکان تأثیر گذار در مدرسه می باشد.

وی  با تأکید بر حضور پررنگ روحانیون در مدارس، اظهار داشت: خوشبختانه موفق شدیم در ارتباط تعاملی بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش یک برنامه پنج ساله همکاری طراحی کنیم که بر اساس آن برنامه های فرهنگی و تربیتی متعدد به منظور تقویت ارکان تربیت دینی دانش آموزان در سطح مدارس اجرا نماییم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تصریح کرد: تبادل فکر با صاحب نظران حوزوی، تولید محتوا و تعامل روحانیون با منابع آموزشی، ساماندهی و حضور بیشتر طلاب جوان در جمع دانش آموزان، تربیت نیروی انسانی و راه انداز ی مدارس علوم و معارف اسلامی، برخی از عرصه های برنامه ۵ ساله ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش  است.

مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماهیت و هدف تشکل های دانش آموزی، گفت: هر یک از تشکل های دانش آموزی که در مدارس فعالیت می کنند باید از نظر پوشش دهی و فعالیت هایی که با حضور دانش آموزان اجرا می کنند، مکمل یکدیگر باشند.

وی افزود: تلاش کرده ایم در برنامه های ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش، از تمامی ظرفیت های تشکل های دانش آموزی به منظور ایجاد وفاق  همدلی در ارکان مختلف این تشکل ها استفاده کنیم.

انتهای پیام  /۱۷۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha