جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتدار

حوزه/ استاد حوزه گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران باید آگاه باشیم که تنها راه برای تأثیرگذاری در نظام جهانی ایجاد و تقویت اقتدار در زمینه‌های مختلف کشور است.

حجت‌الاسلام محمد رحیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فرمایشات رهبری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در مورد ضرورت اقتدار و قوی شدن، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در فرازی از خطبه ۲۷ دی‌ماه سال جاری فرمودند: «من در یک کلمه عرض می‌کنم: ملّت عزیز ایران باید همتشان این باشد که قوی بشوند. تنها راه در پیش پای ملّت ایران عبارت است از قوی شدن؛ باید تلاش کنیم قوی بشویم.»

وی افزود: بر اساس این بیانات رهبری باید آگاه باشیم که تنها راه برای تأثیرگذاری در نظام جهانی ایجاد و تقویت اقتدار در زمینه‌های مختلف کشور است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه در این راستا اقتدار فرهنگی زمینه سایر اقتدارهای کشور است و راهی جز تقویت ارزش‌های معنوی و ارزش‌های مادی ندارد، خاطرنشان کرد: از سوی دیگر خودباوری مایه اصلی اقتدار فرهنگی و رشد ارزش‌های معنوی و مادی جامعه است.

وی تصریح کرد: آنچه اقتدار عمومی را در عمل پدید می‌آورد، اقتدار درون‌زا، اقتدار ملی، اقتدار معنوی، اقتدار علمی، اقتدار هویتی، اقتدار اقتصادی، اقتدار قضایی، اقتدار نظامی است.

این استاد حوزه در ادامه به تبیین نقش خودباوری در ایجاد و قوام اقتدار پرداخت و افزود: فرد و جامعه‌ای که خدا، خود، شریعت و ملت خود را باور کرده است در عمل مساعدترین زمینه را برای شکوفایی استعدادهای خویش فراهم آورده است؛ اما لازمه خودباوری در ابعاد مختلف شناخت توانمندی‌های فردی، دینی، ملی و اجتماعی است.

حجت‌الاسلام رحیمی با اشاره به عوامل ضعف خودباوری در فرد و جامعه، اضافه کرد: معمولاً ضعف خودباوری در فرد و جامعه تابع عواملی از قبیل ناآگاهی نسبت به لزوم خودباوری، احساس حقارت، تردید و دو دلی، منفی‌بافی، ترس و عدم اطمینان، تقلید کورکورانه، تبلیغات گسترده دشمنان، اختلاف و تشتت، تجمل‌پرستی و افزون‌خواهی و شایعه‌پراکنی و شایعه پذیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha