جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه ارومیه

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: پشتیبانی از ولایت فقیه نصرت الهی را نازل می کند و سستی در راه حق هم موجب می شود خدای متعال حمایت خود را بردارد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در مراسم گرامیداشت حماسه دوم بهمن که در مسجد اعظم ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مبارزه حق و باطل از اول خلقت بشر وجود داشت و امروز هم ادامه دارد و این مبارزه گاهی در قلب انسان و گاهی در زندگی روی می دهد.

وی ادامه داد: خدای متعال به انسان هایی که در برابر وسوسه های شیطان و دشمنان دین استقامت کرده و راه حق را ادامه دهند، وعده نصرت داده است و پیامبر اسلام با وجود نبود قدرت مادی، در راه حق استقامت کرد و مسلمانان هم با تاسی از حضرت در این راه ماندند.

امام جمعه ارومیه بیان داشت: امام علی(ع) در نهج البلاغه پیروزی اسلام را بدون دخالت قدرت مادی و نصرت الهی این گونه به تصویر می کشد که، ما در راه خدای متعال با پدران، عموها و خویشان خود جنگیدیم و آنها را به درک فرستادیم و این امر نه تنها عزم و اراده ما را تضعیف نکرد، بلکه قدرت ما را هم تقویت کرد.

وی  اضافه کرد:  وعده های نصرت الهی مختص زمان پیامبر اسلام(ص) نبوده و امروز هم این وعده ها وجود دارد و در طول چهل سال بیش از 50 توطئه و فتنه از سوی دشمنان انقلاب صورت گرفته است، اما با نصرت الهی از همه آنها پیروز و سربلند بیرون آمده ایم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به حماسه دوم بهمن ماه در ارومیه، گفت: برای اولین بار در ارومیه بود که اقدام مسلحانه علیه رژیم طاغوت  صورت گرفت و البته مسجد اعظم ارومیه که پایگاه انقلابیون شهر بود علما هر روز سخنرانی می کردند و ماموران ستمشاهی وارد شده و مردم را متفرق می کردند که در دوم بهمن ماه مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حسنی در حین سخنرانی خود اسلحه خود را بیرون آورد و مردم شعار دادند که "ای رهبران ما را مسلح کنید" و همین امر موجب شد رژیم ستم شاهی با تانک به مردم و مسجد حمله کرده و مسجد را بمباران کند.

وی در ادامه افزود: در تشییع پیکر مطهر سردار سلیمانی ده ها میلیون نفر از مردم ایران با انقلاب اسلامی بیعت دوباره بستند؛ آمریکایی ها علیرغم اینکه گفته بودند اگر ایران به آنها حمله کند 52 نقطه ایران را مورد حمله قرار خواهند داد، اما بعد از حمله موشکی به پایگاه های نظامی آمریکا در عراق، آنها ساکت شدند و هیچ گونه واکنشی نشان ندادند و این نشان از قدرت جمهوری اسلامی است که می تواند هیمنیه یک قدرت پوشالی را بشکند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: پشتیبانی از ولایت فقیه نصرت الهی را نازل می کند و سستی در راه حق هم موجب می شود خدای متعال حمایت خود را بردارد و مردم ایران با ایستادگی خود موجب استمرار پیروزی های کشور خواهند شد و ان شاءالله پرچم انقلاب اسلامی را به دست امام زمان (عج) خواهند داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha