پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
فاطمه جوادی

حوزه/ بانوی طلبه داستان نویس و مدرس ادبیات داستانی گفت: خوشبختانه استعدادهای درخشانی در بین بانوان طلبه در عرصه نویسندگی وجود دارد که باید از این استعدادها در مسیر شکوفایی به خوبی حمایت شود.

فاطمه جوادی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  با اشاره به این که از حدود ۱۵ سال پیش وارد عرصه نگارش داستان و رمان شده است، اظهار داشت: اولین رمان بنده با عنوان "دب اکبر" دارای موضوعی دفاع مقدسی است که همین چندماه پیش در کنگره بزرگداشت شهدای اطلاعات و عملیات از آن رونمایی شد و قرار است به زودی به همت یکی از ناشران عمومی به چاپ برسد.

وی افزود: چندسالی است که در کنار فعالیت هایی چون داستان نویسی، فیلم‌نامه‌نویسی، نقد فیلم، نقد ادبی و گاهی اوقات نیز عکاسی به تدریس ادبیات داستانی هم مشغول هستم به خصوص در خصوص آموزش به بانوان طلبه که استعدادهای خوبی در بین آن ها وجود دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون در حال نوشتن رمان دوم هستم که یک موضوع اجتماعی روز با عنایت به بحث سبک زندگی را در آن مورد توجه قرار داده ام و امیدوارم که این اثر بتواند با مخاطب امروزی ارتباط لازم را برقرار نماید.

جوادی که از جمله فارغ التحصیلان جامعه الزهرا(س) به شمار می رود، همچنین گفت: در همان ایام تحصیل در جامعه الزهرا(س) در کلاس های داستان نویسی که در همان جا برگزار می شد، شرکت می کردم و بعد از مدتی نیز موفق به نگارش مقالات و آثاری در نشریاتی چون اشارات، رواق هنر و اندیشه، دیدار آشنا، خانه خوبان و پرسمان شدم و البته هنوز هم به جهت علاقه به فعالیت روزنامه نگاری در این عرصه فعال هستم.

وی بیان داشت: به لطف الهی در این سال ها به جهت دوره ها و کلاس های خوبی که برای بانوان قمی از جمله طلبه ها در قم برگزار شده، خوشبختانه خانم های فعال در زمینه نوشتن، رشد خوبی داشته اند و این رشد و موفقیت البته وقتی تداوم خواهد داشت که با پشتکار و اراده جدی افراد منتج به ارتقای سطح کیفی کارشان شود.

این مدرس ادبیات داستانی همچنین گفت: توصیه ام به بانوانی که علاقه مند به نوشتن هستند این است که برای موفقیت، دوره‌های مقدماتی و تکمیلی عناصر داستان را بگذرانند تا قبل از هر چیز با مبانی و اصول داستان‌نویسی و سپس تکنیک ها و مهارت های داستان نویسی به خوبی آشنا شوند.

وی افزود: با این وجود معتقدم مهم ترین عنصر در موفقیت یک نویسنده برخورداری از گوهر همت و پشتکار و مطالعه و تمرین و ممارست است و گرنه صرف شرکت در کلاس های داستان نویسی بدون همت و تلاش فرد و نیز مطالعه و میل به نوشتن در عرصه های مورد علاقه، چندان نمی تواند فایده بخش باشد.

وی اضافه کرد: توصیه ام به جوان تر ها این است که مدتی به نوشتن داستان های کوتاه مشغول باشند و بعد به سراغ نگارش رمان بروند تا در این زمینه به یک پختگی نسبی و مطلوب برسند.

جوادی گفت: قطعاً استعداد در این جا نیز بسیار دخیل است اما مهم تر از استعداد، پشتکار و تلاش برای بهتر شدن است و این که از مشکلات و سختی های کار، هراسی به خود راه ندهیم و به موفقیت در مسیر آینده، اُمیدوار باشیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha