جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دیدار نماینده ولی فقیه در خوزستان با وزیر نفت

حوزه/ وزیر نفت و نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، پیرامون مسائل و مشکلات خوزستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان در دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت که در محل وزارت نفت برگزار شد، مشکلات این استان را با محوریت مسائل اجتماعی و کمبودهایی که در زیرساخت‌های این استان وجود دارد، مطرح کرد و از ضرورت رسیدگی به جاده‌ها، وضع مدارس، مجتمع‌های ورزشی و فرهنگی، مرکز بهداشتی و درمانی این استان سخن گفت.

زنگنه نیز پس از استماع سخنان امام جمعه اهواز، کمک به استان خوزستان را دغدغه همیشگی خود در دوران مسئولیتش در نفت عنوان‌ کرد و گفت: همیشه دنبال راهکار قانونی و هدفمند برای تخصیص منابع حاصل از درآمدهای نفتی برای این استان بوده است.

زنگنه همچنین در این دیدار به تخصیص ۲ درصد از درآمدهای نفتی به مناطق نفت‌خیز اشاره کرد و گفت: ۴ درصد اعتبار طرح‌های EPC و EPD (طرح‌های افزایش و نگهداشت تولید نفت) در قالب مسئولیت‌های اجتماعی (CSR) برای فعالیت‌های عمرانی در شهرها و روستاهای مجاور طرح از جمله ساخت واحدهای آموزشی، راه‌سازی و ساخت مراکز بهداشتی و درمانی هزینه خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۵
    0 0
    با عرض سلام.اینطور که این گذارش بیان میکنه،وزیر نفت تا به الان در پی یه راه قانونی برای استفاده سود نفت در شهرهای نفت خیز بودند، که احتمالا الان راهش را پیدا کردن بلاخره.آیا ۲ درصد برا خوزستان و شهرستان اهواز که کلان شهر است و قطب اقتصاد کشور است کم لطفی نیست؟ در کمال اطمینان میگویم که ۰۰۰۰۱٪ هم خرج خوزستان نمیشود