جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه فردوس

حوزه/ حجت الاسلام بابایی گفت: اگر شورای نگهبان نبود، معلوم نبود، انقلاب به چهل سالگی می‌رسید، لذا مسئولان و مردم باید از این نهاد، حمایت کنند تا انقلاب از دستبرد بیگانگان و نفوذ افراد مزدور مصون بماند.

حجت الاسلام بابایی، امام جمعه فردوس، در گفت و گو با خبرنگار حوزه در بیرجند، با اشاره به انتخابات پیش رو و انتخاب نماینده تراز اول انقلاب گفت: باید مجلسی در تراز انقلاب اسلامی و مبارزه کننده با فساد شکل بگیرد و امروز از شورای نگهبان انتظار می رود، جلوی ورود افرادی که دارای سابقه سوء سیاسی و اقتصادی در جامعه هستند را بگیرد.

وی ادامه داد: انتظار مردم از شورای نگهبان این است تا با ابزارهای قانونی از ورود آن دسته از افراد به مجلس که به نفع استکبار و منفعت خودشان، موضع گیری کرده اند جلوگیری کند.

امام جمعه فردوس با اشاره به اینکه اعضای شورای نگهبان مورد تایید مقام معظم رهبری هستند، تصریح کرد: متاسفانه امروز شاهد هستیم که برخی از افراد که از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده اند، این نهاد را به طرفداری از یک جناح متهم می‌کنند و این یک ظلم بزرگ در حق شورای نگهبان است.

حجت الاسلام بابایی به فرمایش امام راحل (ره) مبنی بر این‌که "تضعیف شورای نگهبان جایز نیست" اشاره و خاطرنشان کرد:  در حال حاضر با فیلترهای شورای نگهبان منافع عده‌ای به خطر می‌افتد و جلوی سوءاستفاده‌های اقتصادی آنان گرفته می شود، بنابراین این افراد به دنبال تخریب شورای نگهبان برای رسیدن به اهداف مورد نظر خود هستند.

شورای نگهبان در ۴۰ سالگی انقلاب نقش برجسته ای داشته است.

امام جمعه فردوس با بیان اینکه نباید کسانی که به دنبال منافع دشمنان و فتنه گران هستند در مجلس راه پیدا کنند، عنوان کرد: کسانی که علیه ملت و به نفع دشمن حاضرند پیمان های ننگین را امضا کنند، نباید در مجلس حضور داشته باشند.

حجت الاسلام بابایی به نقش شورای نگهبان در ۴۰ سالگی انقلاب بیان کرد: اگر شورای نگهبان نبود، معلوم نبود، انقلاب به چهل سالگی می‌رسید، لذا مسئولان و مردم باید از این نهاد حمایت کنند تا انقلاب از دستبرد بیگانگان و نفوذ افراد مزدور مصون بماند.

رای مردم حق الناس است و مردم نیز در قبال رای خود مسئول اند

امام جمعه فردوس به انتخاب اصلح توسط مردم اشاره و تصریح کرد: انتخاب افراد متخصص و دلسوز به عهده مردم بوده و رای دهنده باید یا خود دارای تشخیص باشد و یا به افراد مورد اعتماد مراجعه کند.

حجت الاسلام بابایی رای مردم را حق الناس دانست و تاکید کرد: مجریان انتخابات باید به بهترین نحو این حق الناس را محافظت و امانت داری را رعایت کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای را مشتی بر دهان استکبار جهانی دانست و گفت: حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب افراد انقلابی، مردمی و شایسته مورد انتظار است تا بتوانند با قدرت در برابر انحرافات مخصوصا در برابر قلدری‌های استکبار و رأس آن آمریکا بایستند.

انتهای پیام/۲۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha