پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ابطحی

حجت الاسلام ابطحی گفت: سخن، روش و کار حضرت فاطمه(س) در این مدت بعد از پیامبر، دفاع از جایگاه رهبری و جامعه اسلامی بود و امروز دشمن متوجه این جایگاه شده و با همه وجود لبه تیز حملات خود را به سمت این مرکز گذاشته و قصد دارد عمود خیمه نظام را بزند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان؛ حجت الاسلام سید محمد صادق ابطحی، صبح امروز در مراسمی که به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها در دفتر امام جمعه اصفهان برگزار شد، با اشاره به این که حضرت زهرا(س) در مدت کوتاه عمر خود بعد از رسول خدا(ص) بر مسئله امامت و رهبری جامعه اسلامی تاکید داشتند، اظهار کرد: امام به عنوان محور جامعه و ادامه دهنده راه پیامبر(ص) و مبیّن احکام الهی و آیات نورانی قرآن در جامعه دارای بالاترین جایگاه است.

وی با اشاره به خانه نشینی امیرمومنان علیه السلام، گفت: شرایط به گونه ای شد که دفاع از مقام امامت منحصر در وجود حضرت فاطمه(س) شد و ایشان با همه وجود از مقام امام و امامت دفاع کردند و اگر خطبه خواندند حول محور دفاع از امامت و رهبری جامعه اسلامی بوده است.

این کارشناس مذهبی افزود: انتخاب امام کار خدا است و پیامبر تنها مامور به ابلاغ این امر بود و انتصاب امیرالمومنین(ع)، انتصابی الهی و خدایی است و اگر امیرالمومنین(ع) را به عنوان امام جامعه منصوب می کند تنها برای بیان مسئله و احکام شرعی و یا تفسیر قرآن نیست.

 ابطحی با اشاره به فرمایشات حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه و وجوب اطاعت از امام، تصریح کرد: فلسفه وجود امام برای این است که جامعه متفرق نشود و نظم داشته باشد و حول یک محور حرکت کند و تمام تلاش حضرت فاطمه(س) در مدت کوتاه عمر برای آن است که این موضوع را تبیین کند.

وی اضافه کرد: مردم تکلیف دارند که حول محور رهبری نظام جامعه اسلامی حرکت نمایند و رهبری جامعه اسلامی را تقویت و حمایت کنند.

کارشناس دینی با اشاره به کلام حضرت صدیقه طاهره(س) در خصوص جایگاه امام در بین مردم، گفت: حضرت زهرا(س) می فرمایند "مثل امام مثل کعبه است"، لذا مردم باید حول امام حرکت کرده و باید از امام دفاع نموده و از او فاصله نگیرند.

وی افزود: بر مبنای فرمایش حضرت(س) اگر مردم حول امام جمع شده بودند و از امام فاصله نمی گرفتند هرگز بین آنها اختلاف به وجود نمی آمد، اما اختلاف ها از جایی شروع شد که از امام فاصله گرفتند.

 ابطحی با استناد به خطبه های حضرت زهرا(س) یکی از دلایل اصلی اختلافات بین مسلمین را عقب انداختن و کنار زدن آن که خدا مقدم داشته بود، عنوان کرد و گفت: امروز این همه اختلاف و دودستگی بین مسلمانان به علت فاصله گیری مردم از امام و عدم  تبعیت از امر پیامبر در خصوص امام است.

وی خاطر نشان کرد: حضرت(س) در بستر بیماری به این نکته اشاره فرمود: "که اگر مردم از علی(ع) فاصله نمی گرفتند امیرمومنان(ع)سرچشمه های حقایق را به سوی آنها باز می کرد، اما مردم چنین سرچشمه معارفی را کنار گذاشتند.

کارشناس  مذهبی عنوان کرد: بر اساس فرمایشات حضرت زهرا(س) ادامه این اختلافات تا روز قیامت خواهد بود هم چنان که در زمان حاضر نیز هر روز اخباری درباره کشته شدن مسلمانان در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و کشورهای مختلف مسلمان شنیده می شود.

وی، ره آورد فاصله گیری از امام را بر اساس کلام حضرت فاطمه(س) دچار شدن جامعه به مصائب، رواج فساد، کشتار و خونریزی و هرج و مرج دانست و ادامه داد: آنچه که جامعه را حفظ می کند رهبری جامعه است، هم چنان که به تعبیر امام صادق(ع) " جامعه بدون رهبر مانند گله بدون چوپان است که طعمه گرگ ها می شود".

 ابطحی بر مبنای فرمایشات حضرت زهرا(س) دیکتاتوری و استبداد ظالمین را از دیگر عواقب فاصله گیری از رهبری جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: اگر از رهبری جامعه اسلامی فاصله گرفتید، دیکتاتوری و استبداد ظالمین اتفاق می افتد، هم چنان که تاریخ نشان می دهد حجاج بن یوسف ها بر مردم مسلط شدند.

وی، تجربه 41 ساله انقلاب اسلامی در محور قرار دادن رهبر در جامعه اسلامی در مقابل کشورهایی که بدون محوریت امام انقلاب نمودند را مثالی برای این موضوع عنوان کرد و افزود: در مصر و در کشورهای دیگر اتفاقاتی رخ داد، اما کار آنها نتیجه نداد، در مقابل اگر انقلاب اسلامی ایران تا امروز باقی مانده و استمرار یافته است به برکت وجود رهبری جامعه اسلامی است و باید این را قدر دانست.

کارشناس دینی حمله به پایگاه آمریکایی و اعلام رسمی آن را اقدام بی نظیری دانست که در پرتو وجود رهبری نظام اسلامی تحقق یافت، عنوان کرد: آن جایی که مشکل داریم به دلیل فکرهای وابسته و انتخاب های بد و  فاصله گرفتن از تدابیر رهبر انقلاب است، در حالی که هر جا دنبال رهبری بودیم وضع به گونه دیگری بوده است.

 وی اضافه کرد: در بحث نظامی به جایگاهی دست یافته ایم که می توانیم از موشک نقطه زن استفاده کنیم، موشکی که یک زمان قدرت آمریکا بود، اما امروز از دست آمریکا درآمده و در اختیار جمهوری اسلامی است.

 ابطحی ضمن ابراز تاسف از اظهارات برخی سیاسیون پیرامون مذاکره با آمریکا بعد از شهادت سردار سلیمانی، این اظهارات را پس از تجلیل رهبر انقلاب و مردم از این سردار شهید، اتخاذ موضع خفیف در دنیا دانست و گفت: آن جایی که عزت داشته ایم جایی بوده که به جای فکرهای بسته برخی سیاسیون، فرمایشات رهبری نظام اسلامی برای ما مبنا بوده است.

وی با اشاره به اتفاقات آبان ماه، سخنان رهبر انقلاب را عامل اصلی مهار فتنه بیان کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب خود را برای این موضوع فدا کرد، چرا که هر گاه جامعه دارد دچار فتنه می شود رهبری جامعه با همه وجود به میدان می آید و خود را سپر همه مسائل و همه حرف ها می کند و بی جهت نیست که امروز لبه تیز تمام سخنان دشمنان علیه این جایگاه است.

کارشناس دینی افزود: سخن، روش و کار حضرت فاطمه(س) در این مدت بعد از پیامبر، دفاع از جایگاه رهبری و جامعه اسلامی بود و امروز دشمن متوجه این جایگاه شده و با همه وجود لبه تیز حملات خود را به سمت این مرکز گذاشته و قصد دارد عمود این خیمه را بزند.

 ابطحی دفاع از نظام و رهبری جامعه اسلامی و ارزش های نظام را تکلیف و واجب عنوان کرد و افزود: رهبر انقلاب حضور حداکثری در انتخابات را از ما می خواهد، اما انتخاب نیز باید خوب باشد و دشمن می خواهد این حضور کمرنگ بوده و می خواهد ارزش های نظام در جامعه کمرنگ گردد، لذا باید مراقب باشیم با رفتار، کردار و عملکرد خود پازل دشمن را پر نکنیم.

وی خاطر نشان کرد: رهبر انقلاب در پیامی که به دانشجویان خارج از کشور دادند، فرمودند این حضور مردم، آن شهادت، آن زدن پایگاه دشمن، همه حکایت از یک پدیده بی نظیر دارد و همه از برآوردن یک پدیده یکتا در جهان خبر می دهد که در آینده تاریخ تاثیرات عمیق و تعیین کننده دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha