شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران بر لزوم اهتمام ویژه رسانه های جمعی به منظور تبیین و ترویج شاخصه های سبک زندگی فاطمی تأکید کرد.

سیده معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه،  ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در راستای لزوم توجه مبنایی به مباحث ارزشی و دینی جامعه، یکی از مهم ترین این مباحث ناظر به سبک زندگی حضرات معصومین(ع) به خصوص حضرت صدیقه کبری(س) است که در این باره باید بتوانیم شاخصه ها و معیارهای سبک زندگی فاطمی را بر اساس اقتضائات و شرایط امروز برای مردم و به خصوص نسل جوان به خوبی تبیین کنیم.

وی افزود: آن چه مهم است این که نباید بگذاریم غبار بی توجهی بر این مباحث ارزشی بر جامعه ما بنشیند، ضمن آن که به هر حال سبک زندگی ائمه اطهار(ع) و به ویژه مادر سادات حضرت زهرا(س) منحصر به زمان و مکان خاصی نیست بلکه شاخصه ها و ویژگی های این سبک زندگی برای همه زمان ها و مکان ها قابل بهره برداری است چرا که منطبق با فطرت آدمی است.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزه علمیه خواهران همچنین گفت: البته شرایط و اقتضائات زمانی و مکانی متفاوت است اما شاخص ها و معیارهای سبک زندگی فاطمی همچون ساده زیستی و اخلاق مداری، تربیت فرزند، زندگی محبت آمیز میان زن و شوهر و به ویژه ولایت مداری حضرت زهرا(س) برای همه مردم از جمله زوج های جوان، بهترین و کامل ترین الگوست.

وی بیان داشت: بی شک اگر بتوانیم بر اساس معارف اهل بیت (ع) به خصوص سبک زندگی حضرت فاطمه(س) به زندگی مان، جهت و معنا بدهیم، در مسیر سعادت دنیا و آخرت قرار گرفته ایم و در این بین، وظیفه خانواده ها و به خصوص رسانه ها در تبیین این شاخص ها و معیارها بسیار مهم و سنگین است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha