پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر / بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی (ره)

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: اصل ولایت فقیه امری اجماعی بین همه علما و فقهای تاریخ شیعه است، اختلاف در میزان و گستره و ابعاد آن است و در اصل آن اشکالی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان پیش از ظهر امروز نشست بررسی نظریه ولایت فقیه در اندیشه امام خمینی(ره) که در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: ولایت فقیه بنیان و رکن اصلی انقلاب اسلامی است.

وی افزود: امام قبل از تبعید به عراق دیدگاه خود را بارها درباره ولایت فقیه بیان کرده اند، ایشان در جریان لایحه کاپیتولاسیون در همان سال ها می گفتند که نمایندگانی که به این طرح رای داده اند شایستگی ندارند و من آن ها را عزل می کنم، این نشان می دهد که عزل افراد بر عهده امام جامعه است.

تولیت مسجد مقدس جمگران گفت: اصل ولایت فقیه امری اجماعی بین همه علما و فقهای تاریخ شیعه است، اختلاف در میزان و گستره و ابعاد آن است و در اصل آن اشکالی وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان بیان کرد: با این تفاسیر نمی توان گفت که از سال 48 نظریه ولایت فقیه به ذهن امام خطور کرده است.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) در زمینه حکومت اسلامی در سال های قبل از انقلاب، معتقد به کادرسازی بودند و در این مسیر همواره با زمینه سازی و تبیین در پی آمادگی مردم برای انقلاب بودند.

تولیت مسجد مقدس جمکران خاطرنشان کرد: جامعه امروز ما از این برکت برخوردار شده که برای سردار سلیمانی بزرگترین تشییع پیکر تاریخ را انجام دهد، این تکریم جنایتاکاران را از منطقه بیرون خواهد کرد و در سایه مقاومتی بود که امام ایجاد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha