جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه صدیقه فاطمه گرگان

مدرس مدرسه علمیه صدیقه فاطمه(س) گرگان، یکی از فعالیت های مهم حضرت زهرا(س) را دفاع از ولایت و امامت دانست و افزود: در مسئله فدک جوهره اصلی پیگیری های حضرت زهرا(س)، دفاع از حق ولایت حضرت علی(ع) بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، خانم طاهره گرزین در ویژه مراسم شهادت حضرت فاطمه(س) در جمع اساتید، طلاب مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(س) گرگان و شماری از بانوان این شهرستان، با اشاره به مقام حضرت زهرا (س) در لسان روایات بیان کرد: حضرت زهرا(س) با ائمه معصومین (علیهم السلام) در آیه مباهله و تطهیر مشترک هستند؛ ایشان، باطن سوره قدر و حقیقت شجره طیبه هستند.

وی با اشاره به این که حضرت زهرا(س) الگوی زنان و مردان جامعه اسلامی است، افزود: نگاه به سیره عملی و شیوه های رفتاری حضرت زهرا(س) مسیر آشنایی با فضیلت ها و کمالات بانوی بزرگ اسلام است و در روایات آمده است که  حضرت مهدی(عج) ایشان را به عنوان الگوی خود معرفی کردند.

استاد حوزه تصریح کرد: زندگی آن حضرت سراسر نور و معنویت بود به طوری که در خانه کوچک خود با تمام مشکلات و سختی ها به عرفان کامل رسیدند تا جایی که جبرئیل امین بر ایشان نازل می شد.

گرزین با اشاره به این که حضرت زهرا(س) در سخن، معلم حجاب و در رفتار، اسوه عفاف بودند، ادامه داد: حضرت زهرا (س) عاشق عبادت بود به طوری که در تسلیم، اطاعت و استقبال از عبادت چنان پیش می رفت که حتی سلامتی خویش را از یاد می برد.

وی یکی از خصوصیات و ویژگی های مهم حضرت زهرا(س) را دفاع از ولایت و امامت دانست و افزود: در مسئله فدک جوهره اصلی پیگیری های حضرت زهرا(س)، همان دفاع از حق ولایت حضرت علی(ع) بود که در این راه نیز به شهادت رسیدند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha