جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام آزموده

مسئول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی یک ضرورت برای اسلام و یک نیاز برای مسلمین بود؛ ازاین‌رو باید گفت انقلاب ما سنت الهی برای حفظ دین و حفظ احکام الهی بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با گرامیداشت فرارسیدن دهه فجر، به تبیین نقش انقلاب اسلامی در حفاظت و حراست از دین مبین اسلام پرداخت.

وی تصریح کرد: در دهه‌های پیش از انقلاب اسلامی ایران، استعمار یک نقشه بلندمدت برای حذف و محو اسلام از کل مناطق اسلامی به دست آورده بود، طرحی که آمیزه‌ای بود از تلاش سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و تلاش نظامی و تاریخ معاصر ما کاملاً حاکی و نمایشگر این استراتژی وسیع و همه‌جانبه است.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: در این زمان استراتژی غرب با اسلام یک عنصرِ اضافه پیدا کرد و آن عبارت بود از تزریق فساد، فرهنگ برهنگی و غرب‌زدگی در جوامع اسلامی؛ به‌گونه‌ای که روشنفکران بسیاری را در ایران، مصر، هند و بعضی از کشورهای دیگر اسلامی سراغ داریم که صریحاً اعلام کردند که راه نجات کشورهای عقب‌افتاده این مناطق این است که سر تا پا فرنگی و غربی بشوند و عملاً هم به همین سمت پیش رفتند.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: دو عامل دیگر هم به تضعیف اسلام در مناطق اسلامی کمک کرد که یکی حکومت‌های وابسته و عنصر دیگر ظهور التقاط بود.

وی افزود: این عوامل می‌توانستند به‌تدریج اسلام را از صحنه عمل و سپس عقیده و بالاخره عاطفه خارج کنند کما اینکه تا حدود زیادی توانستند. البته وضع عمومی جهان هم در تسریع این روند تأثیر داشت.

حجت‌الاسلام آزموده گفت: جریان استحاله انسان به ماشین که امروز در دنیا مشهود بوده و یک روند بسیار خطرناک است و آینده زشت و وحشت‌انگیزی را ترسیم می‌کند، آینده‌ای که انسان و هویت انسانی در آن جای ندارد و ایجاد قحطی معنویت در کل جهان که این امر در دنیای اسلام اثر طبیعی خود را می‌گذاشت.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: در چنین عصر و زمانی انقلاب اسلامی مسلمان بودن را از ضعف و سستی و ستم‌پذیری به روح شهامت، اقتدار انسانی و ظلم‌ستیزی تبدیل کرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی امام خامنه‌ای بجنورد خاطرنشان کرد: درواقع انقلاب اسلامی یک ضرورت برای اسلام و یک نیاز برای مسلمین بود و سنت الهی برای حفظ دین و حفظ احکام الهی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha