پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار طلاب حوزه علمیه امام رضا(ع) تهران با آیت الله نوری همدانی

حوزه/ همه مسلمانان در برابر اتفاقات جهان اسلام مسئول هستند. نباید در برابر فتنه دشمنان سکوت کنند. همه تلاش دشمن ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

به گزارش خبرنگارخبر گزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از علمای هندی گفتند: در دنیای قرار داریم که منکرات و جریاناتی فراوانی وجود دارد از جمله این جریانات شهادت سردار قاسم سلیمانی است.

این مرجع تقلید افزودند: در اسلام برنامه ریزی شده که افرادی در بین مردم باشند. این افرد متخلق به ارزشهای اخلاقی باشند تا مردم را دعوت به دین داری و نهی از منکرات کنند.

معظم له عنوان کردند: این افراد علما می باشند. علما جایگاه بالایی در دین دارند و اسلام از آنها تکریم می کند. از جمله وظایف علما امر به معروف و نهی از منکر و بصیرت افزایی و بیداری مردم در برابر ظلم و جنایت جبهه استکبار است.

ایشان در ادامه بر حفظ وحدت همه مسلمین در مقابل جبهه استکبار تأکید کردند و گفتند: یکی از مسائلی که باعث حفظ وحدت در بین مسلمین شده، همین شهادت سردار قاسم سلیمانی بوده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: این شهید کمی قبل از شهادت به دفتر ما آمدند، دیداری داشتیم؛ بعد از دیدار همه که رفتند، ایشان ماندند، از کیف شان کفنی بیرون آوردند و از ما خواستند امضای روی این کفن بکنیم. این مسئله نشان از آخرین دیدارشان بوده است.

ایشان بیان داشتند: به هر حال تنها راه مقابله با دشمنان و جبهه استکبار حفظ وحدت مسلمانان است.

ایشان افزودند: امروز از دیگر اتفاقات که در دنیا اسلام افتاده، این است دشمنان به دنبال تقسیم سرزمین مسلمین هستند، باید با حفظ وحدت جلوی این اتفاقات را بگیریم و نگذاریم آنها به اهداف شان برسند.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: همه مسلمانان در برابر اتفاقات جهان اسلام مسئول هستند. نباید در برابر فتنه دشمنان سکوت کنند. دشمن همه تلاشش ایجاد اختلاف بین مسلمانان است. نباید با سکوت این قضایا اتفاق بیفتد.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: جبهه استکبار از مسلمانان کینه دارند و روز به روز با تجهیزات بیشتر برای جنگ با مسلمانان به میدان می آیند. تنها راه مقابله و خنثی کردن این کینه وحدت مسلمانان است.

معظم له عنوان کردند: برای وحدت مرزی وجود ندارد. وظیفه مسلمانان در برابر اتفاقات جهان اسلام بسیار سنگین است.

ایشان بیان داشتند: باید با عراق، یمن و سوریه متحد شویم و در این رابطه حوزه های علمیه کمک کنند تا وحدت مسلمانان روبه روز بیشتر شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha