جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن برای خوب جلوه دادن دوران پهلوی، گفت: امروز با نجس ذاتی مواجه هستیم که می خواهد خود را تطهیر کند، و این غیر ممکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در دیدار مدیران استان همدان، با تاکید بر اینکه اصالتا انقلاب اسلامی یک انقلاب دینی بود، اظهار کرد: تفاوت اصلی این انقلاب با دیگر انقلاب هایی که در تاریخ رخ داده است،  دینی بودن آن است.

وی افزود: این انقلاب برخاسته از قرآن و نهج البلاعه است و امام خمینی(ره) نیز که تربیت یافته در بستر قرآن بود، به وسیله قران برای ایجاد این انقلاب دست به قیام زد.

امام جمعه همدان با اشاره به سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا تهران، یادآور شد: یکی از کلیدواژه های مهم سخنان ایشان اقتصاد و معیشت مردم بود که برای امام نیز بسیار اهمیت داشت.

وی تصریح کرد: دومین کلید واژه سخنان امام، موضوع استقلال جامعه اسلامی بود که باید آن را به درستی در جامعه تشریح و تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به تشریح معنای استقلال از دیدگاه امام خمینی پرداخت و گفت: استقلال به معنای تعامل نکردن با دنیا نیست، چرا که در ۴۰ سال گذشته امام(ره) یا حضرت اقا هیچگاه نگفته اند که ما نخواهیم با دنیا تعامل داشته باشیم، بلکه منظور آن ها تعاملی بود که بر مبنا حفظ استقلال کشور ایجاد شود.

وی ادامه داد: تعاملی مورد تایید است که از منظر قدرت با دیگر کشور ها ارتباط برقرار شود، و اگر غیر از این باشد، آن تعامل نتیجه اش ذلت و از بین رفتن استقلال کشور خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی "مردم"را از واژه هایی دانست که امام خمینی بسیار بر آن تاکید داشت و خاطر نشان کرد: عده ای دم از مردم می زنند، اما منظور آنها از مردم، کسانی است که همراه او باشند؛ در حالی که منظور امام به معنای واقعی همه مردم بود.

وی تاکید کرد: موضع ولایت نسبت به مردم در تمام این سال ها صادقانه بوده و اگر امام فرمود من خادم شما هستم اعتقاد ایشان بر این بود که مردم ولی نعمت ما هستند.

امام جمعه همدان با اشاره به جنگ رسانه ای دشمن برای خوب جلوه دادن دوران پهلوی، ابراز داشت: امروز با نجس ذاتی مواجه هستیم که می خواهد خود را تطهیر کند، و این غیر ممکن است.

وی افزود: جامعه ما باید دوره پهلوی را  بازخوانی کند و رسانه ها با ساخت برنامه هایی مستند، واقعیت آن دوران را برای مردم بازگو کنند و جامعه و خصوصا نسل جوان را با آن آشنا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: شاید در بعضی از موضوعات موفق نبوده ایم و به آنچه می خواستیم نرسیدیم، اما اگر زمان حال را با گذشته مقایسه کنیم، قطعا موفقیت های خوبی را شاهد خواهیم بود که باید برای نسل جوان بیان شود.

وی تاکید کرد: به نظر بنده بزرگترین و عظیم تری دستاور کشور، تربیت جوانان انقلابی است که امروز در کشور در حال افتخار آفرینی و دست یافتن به موفقیت های گوناگون در عرصه های مختلف هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha