جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار با فرماندهان

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در نخستین روز دهه مبارک فجر گفت: آیات و روایات آینده را برای مؤمنان، متقین و مسلمانان امیدبخش و روشن ترسیم کرده‌اند و نباید از کنار آنها به سادگی بگذریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، به نقل از دفتر امام جمعه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نخستین روز دهه مبارک فجر در دیدار با جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح استان قزوین که در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد، اظهار کرد: پس از آنکه امام خمینی(ره) در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲  علیه رژیم سلطه و ستمگر شاهنشاهی فریاد برآورد، کسانی که دغدغه دین و آزادی خواهی را داشتند، امیدوار شدند و جان تازه گرفتند، اگرچه تعداد آنها اندک بود.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) نهالِ نگاه انقلابی، نگاه واقع بینانه به آیات قرآن و نگاه امیدوارانه به وعده‌های الهی برای آینده روشن مسلمانان و اهل ایمان را کاشت و هر روز شاهد رشد این نهال و جذب نیروهای بیشتر به سمت آن هستیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام کاظم(ع) فرموده مردی از اهل قم قیام و مردم را به حق دعوت می‌کند، قومی حرف‌های او را می‌فهمند، گرد او جمع می‌شوند، توفان ها نمی‌تواند آنها را از حرکت باز دارد، از جنگ خسته نمی‌شوند و ترس در وجودشان نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: امام کاظم(ع) وقتی ویژگی های قیام کننده قم را که در مقابل ظلم قیام کرده را معرفی می‌کند، نشان می دهد که این راه به جنگ ختم می‌شود که نشان دهنده جنگی است که ما دیده‌ایم.

وی ادامه داد: امام کاظم(ع) در ادامه بشارت می دهد که آینده متقین در دنیا و آخرت روشن است و موفقیت از آن متقین خواهد بود. آیات و روایات بسیاری در متون دینی داریم که آینده را امیدبخش ترسیم کرده است و نباید از کنار آنها ساده بگذریم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز آینده را آینده ای روشن ترسیم می کنند و با وجود برخی ناهنجاری ها که در رفتار و عملکرد برخی از مدیران دیده می شود، باعث نمی شود که آینده را روشن نبینند.

امام جمعه قزوین به اهمیت وحدت اشاره و تصریح کرد: قرآن انسان ها را به توحید دعوت کرده است و از نظر خداوند وحدتی ارزشمند است که توحیدی باشد و حول محور خدای متعال صورت بگیرد. اگر همه پای کار توحید بیاییم، وحدت درست می شود و همه اهل توحید در جهان با یکدیگر یکپارچه می‌شوند، حتی اگر مسیحی باشند.

وی تأکید کرد: وحدتی ماندگار است که ایمانی و توحیدی باشد و اگر از خودمان نسخه وحدت بنویسیم، دوام ندارد اما اگر بر اساس منشور الهی وحدت را ترسیم کنیم، ماندگاری و اثرگذاری پیدا می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: خداوند اراده کرده است که حق را به پیروزی برساند و باطل را از میان بردارد و ریشه کافران را قطع کند، ولو آنکه مجرمان از این کار رضایت پیدا نکنند و تحقق این اهداف الهی با امتحانات امکان‌پذیر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی بارها امتحانات الهی نظیر دفاع مقدس و دفاع از حرم را پشت سر گذاشته ایم و این امتحان ها وقتی یکی پس از دیگری می آید و بندگان خدا با شایستگی از آن بیرون می آیند، پاداش های بزرگی در انتظارشان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha