جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اردهال

حوزه / رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان، از صدور اولین موافقت اصولی تاسیسات گردشگری مذهبی در این شهرستان خبر داد.

مهران سرمدیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان با اعلام این خبر گفت: در راستای تسریع در صدور مجوز بهره برداری برای تاسیسات گردشگری مذهبی، تا مرحله صدور موافقت اصولی به شهرستان کاشان تفویض اختیار شده است که این مهم با صدور موافقت اصولی زائرسرای حضرت ولیعصر (عج) واقع در مشهد اردهال کاشان محقق گردید.

عباس سلمانیان بادی، معاون سرمایه گذاری اداره میراث فرهنگی کاشان نیز افزود: زائرسرای مشهد اردهال در  زمینی به مساحت ۵۰۰۰۰ متر مربع و با زیر بنای ۶۰۰۰ متر مربع و با ۶۴ سوئیت و سالن اجتماعات و با اشتغال  ۱۵ نفر و با اعتباری بالغ بر ۴۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی اجرا می شود.

وی اظهار امیدواری کرد:  بعد از تفویض اختیار امور حوزه سرمایه گذاری و تسهیل روند پروسه اداری جهت صدور موافقت اصولی در شهرستان کاشان، سرمایه گذاران بیشتری رغبت نموده  در حوزه گردشگری مذهبی ، سرمایه گذاری نمایند.

یادآور می شود: مشهد اردهال در ۳۵ کیلومتری کاشان، یک منطقه فرهنگی مذهبی است که وجود مرقد مطهر حضرت سلطان علی بن امام محمد باقر (ع) و آرامگاه شاعر پر آوازه معاصر، سهراب سپهری و آیین سنتی مذهبی قالیشویان که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس یونسکو (جهانی) به ثبت رسیده است، باعث شده این منطقه در سطح کشور به یک پایلوت گردشگری مذهبی فرهنگی و تاریخی تبدیل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha