یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / گفتمان تبلیغی فاطمیه با سخنرانی حجه الاسلام والمسلمین پناهیان

حوزه/ کارشناس دینی گفت: برای مبارزه با راحت طلبی دو موضوع هست، نخست با خواب صبح خود مقابله کنید و دوم کنترل غذا است که دو سه لقمه اخر قبل از آنکه کاملا سیر بشوید دست بکشید، این عوامل باعث تقرب به خدا می شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان اظهار کرد: اولین حسی که هر کسی تجربه می کند راحت طلبی  و فریاد و اشک بابت دوری از رنج است. البته  حس راحت طلبی تا آخرین لحظات عمر هم می تواند همراه باشد؛ کسی که اساسا اسیر راحت طلبی نیست دلش برای  وقتی می بینید کسی اسیر راحت طلبی است، می سوزد.

وی تصریح کرد: کسی که قید راحت طلبی را زده حتی در بلا هم زیبایی می بینید؛ کسی که اسیر راحت طلبی است از کارکردن خسته می شود و به دنبال راحت طلبی است.

کارشناس مذهبی ادامه داد: راحت طلبی چون ِلذت دارد چیز بدی نیست، ما می گوییم باید از راحت طلبی دوری جست چون باید به لذت بالاتر یعنی لذت رنج طلبی برسیم.

 پناهیان افزود: لذتی در فاصله گرفتن از راحت طلبی هست که عمیق تر خواهد بود، سؤال اینجاست آیا انسان نباید از راحت طلبی لذت ببرد، چرا باید برد، ولی درک این لذت ما را از لذت رنج طلبی محروم می کند.

وی خاطرنشان کرد: گِله مندی والدین در نزد فرزندان از رنج و خستگی ،باعث پرورش راحت طلبی فرزندان می شود و آرزوی فرزند را راحت طلبی می کند.

کارشناس دینی عنوان کرد: دلیل ارزشمند شدن جهاد در اسلام براساس یک دلیل روانشناسی است؛ تفکیک احمقانه  بین دانش و ارزش دلیل اصلی مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و مدیریتی ما در کشور است. هیچ گاه دانش و تجربه با دین در تعارض نبوده است، اصول دین این است که عقل محترم است وعقل و دین همدیگر را تایید می کنند.

وی ادامه داد: هرچه جلوتر می رویم دانش روانشناسی بیشتر دین را تایید می کند؛ دعواها در دنیا برسر راحت طلبی است.

پناهیان اضافه کرد: امام راحل دو خط در اسلام قائل بود راحت طلبی و غیر راحت طلبی، که نام راحت طلبی را اسلام آمریکایی گذاشت.

کارشناس دینی تصریح کرد: اُف بر درس های اخلاقی که دانشجویان ما را دانشمند نکند. ماهیت دین و دیانت چیزی جز علم عالیه نیست و موید آن پیشرفت علمی عالم گیر در زمان حضور امام زمان(عج) است.

 پناهیان عنوان کرد: باید تفهیم کنیم که ابوعلی سینا هر کجا در مباحث علمی گیر می کرد به مسجد و نماز پناه می برد و دو رکعت نماز می خواند.

وی متذکر شد: وحدت حوزه و دانشگاه هنوز تحقق پیدا نکرده است، درحالی که امام(ره) بر وحدت حوزه ودانشگاه بسیار تاکید می ورزید.

 پناهیان ادامه داد: در روایت آمده است علم در سختی به دست می آید، ولی مردم در راحت طلبی در پی آن هستند.

حجت الاسلام پناهیان در پایان گفت: برای مبارزه با راحت طلبی دو موضوع هست، نخست با خواب صبح خود مقابله کنید و دوم کنترل غذا است که دو سه لقمه آخر قبل از آن که کاملا سیر بشوید، دست بکشید، این عوامل باعث تقرب به خدا می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایمان DE ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
    1 1
    بلید جلوی گزافه گویی های غربی ها را گرفت